April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۷۹۳
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
0
غلامعلی رجایی گفت: مواضع و دیدگاه‌های شخصی تیم مذاکره‌کننده حتی آقای باقری کنی به عنوان عضو ارشد تیم مذاکره، هیچ تأثیری در نتیجه نهایی نخواهد داشت.
مذاکرات چندماه طول خواهد کشید
دور اول مذاکرات وین به پایان رسید، اما نتیجه خاصی از آن بیرون نیامد مگر آنکه غربی‌ها متوجه شدند موضع ایران واحد است و باید صرفا بر رفع تحریم‌ها بحث کنند.

غلامعلی رجایی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این دور از مذاکرات او ادامه داد: «هم در آمریکا و توسط ترامپ و هم‌فکرانش تندروی شد و هم در ایران برخی نیرو‌های افراطی برجام را در مجلس آتش زدند و سعی کردند فضا را ملتهب کنند، اما به نظرم امروز هم ایران می‌خواهد به نتیجه برسد هم آمریکا، زیرا آمریکا یک ایرانِ عصبانی در منقطه را نمی‌خواهد و ایران هم نمی‌خواهد با تحریم‌ها ادامه مسیر دهد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «امروز همان‌هایی که روزگاری مذاکرات را به مثابه خیانت می‌دانستند، موافق مذاکره شده‌اند و معلوم شد که فقط می‌خواستند روحانی نتیجه نگیرد، اما امروز مهم‌تر از این‌ها تأمین منافع ملی است و خوشحالیم که حتی همان نیرو‌ها هم گویا منطقی فکر می‌کنند».

او تصریح کرد: «به نظر می‌رسد که مذاکرات چندماه طول خواهد کشید، اما مواضع طرفین تعدیل می‌شود».

رجایی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مواضع شخصی مذاکره‌کنندگان ایرانی بر نتیجه مذاکرات تأثیرگذار خواهد بود یا خیر، گفت: «مواضع و دیدگاه‌های شخصی تیم مذاکره‌کننده حتی آقای باقری کنی به عنوان عضو ارشد تیم مذاکره، هیچ تأثیری در نتیجه نهایی نخواهد داشت، زیرا در موضوع برجام حتی دولت تصمیم‌گیره نیست چه رسد به تیم مذاکره‌کننده، اما فرای همه این بحث‌ها من فکر می‌کنم برجام احیا خواهد شد». گفت: «واقعیت این است که آمریکایی‌ها در عمل به مذاکرات برگشته‌اند و دیگر فرقی نمی‌کند در اتاق مذاکرات نشسته باشند یا اتاق بغلی مهم این است که دیدیم اروپایی‌ها بدون نظر آمریکا سخنی نمی‌گفتند. حالا زمان آن رسیده است که ایران و آمریکا به عنوان دو کشوری که سرنوشت مذاکرات در گرو تصمیم آنهاست، تجدیدنظر کنند و واقعا بخواهند که به نتیجه برسند».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: