کد خبر: ۳۶۵۹۸۳
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
0
رییس‌جمهور گفت: عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند.
واکنش تند رئیس جمهور به بالا رفتن قیمت ارز
آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در نشست «صریح، شفاف و دانشجویی با رییس جمهور» به مناسبت روز دانشجو و به دعوت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف، در سخنانی گفت: خبر دقیق داریم که عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند.

رییس‌جمهوری در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد.

آیت الله رییسی ادامه داد: برخی از این افراد در داخل و برخی هم در خارج از کشور در فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.



وی خاطرنشان کرد: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روز‌های اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع ارز نیستیم.

رییس جمهور گفت: فروش نفت نیز به رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس نگرفته است

رییسی در ادامه این نشست اظهار کرد: لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شده است و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است. فوریت برسی این لایحه در مجلس رای نیاورده است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه و ارز به‌ویژه ارز ترجیحی و وضعیت بازار با جدیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: