کد خبر: ۳۶۶۰۲۶
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
0
معاون وزیر صمت گفت: ۴ هزار واحد صنعتی جدید در ٧ ماه امسال به بهره برداری رسیده که از نظر اشتغال نسبت به سال ٩٩ حدود ١۵ درصد رشد داشته است.
رشد ١۵ درصدی اشتغال واحد‌های صنعتی در سال ١۴٠٠
صادقی نیارکی معاون وزیر صمت در افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های آرایشی بهداشتی، شوینده، سلولزی و وابسته (ایران کازمتیکا) اظهار کرد: در حدود ٧ ماه امسال ۴ هزار واحد صنعتی جدید به بهره برداری رسیده است که از نظر اشتغال نسبت به سال ٩٩ حدود ١۵ درصد رشد داشته و ٩٠ هزار نفر شاغل جدید داشتیم و از نظر سرمایه‌گذاری حدود ١۴ درصد رشد داشتیم و ١٣٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در سال گذشته به گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار فقط بخش صنعت کشور رشد اقتصادی مثبت داشت و به استناد بانک مرکزی در سه ماه اول امسال رشد ۶.١ درصدی در سه ماهه اول و به گزارش مرکز آمار رشد ۵.١ درصدی در بخش صنعت داشتیم.

نیارکی ادامه داد: ما کسری در بازار نداریم و این کسری در فروشگاه نیست و این رشد در وضعیت تورم را مرهون تلاش فعالان صنعت می‌دانیم. بانک مرکزی و بانک‌های عامل تلاش کرده اند که تامین سرمایه در گردش را انجام دهند و از ابتدای سال ١۴٠٠ تاکنون۴۴٠ میلیارد تومان تسهیلات به تولید در صنعت و معدن پرداخته شده است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: با آنکه در قانون برنامه ششم توسعه، سهم صنعت ۴۰ درصد پیش‌بینی شده تا کنون تنها ۳۰ درصد از نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌ها از طریق بانک‌ها تامین شده است و ١٠ درصد با میزان تامین نقدینگی فاصله وجود دارد و تقاضا داریم این کسری نقدینگی تا پایان سال برطرف شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به کمبود‌های ارزی و تصمیم نهاد‌های حکومتی مبنی بر واردات مواد اولیه به جای محصول نهایی، اضافه کرد: محدودیت‌های وارداتی فرصت مناسبی برای ارتقای سطح علمی در حوزه‌های مختلف تولید است، یعنی این‌که از فرمولاسیون عبور کنیم و به دانش محصول برسیم و ویژگی‌های محصولات تولیدی در حدی باشد که بتوانیم در منطقه و حتی فرامنطقه حضور داشته باشیم.

وی افزود: ما در حوزه ضدعفونی نه تنها نیاز داخل را تأمین کردیم بلکه توانمندی در صادرات داشتیم و پا را فراتر گذاشتیم و به ماشین سازی در حوزه ماسک رسیدیم و در نهایت سران قوا تصمیم گرفتند.

صادقی نیارکی یادآوری کرد: یکی از ماموریت‌های همایش‌ها در همین حوزه است و به بنگاه‌های تولیدی کمک می‌کنند ضمن معرفی و عرضه‌ی دستاورد‌های خود، از این فرصت برای حضور در بازار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بهره بگیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: