April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۰۳۸
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نظارت مالی یکی از ارکان اداره درست اقتصاد است و وزارت اقتصاد در دوره جدید مسرّ است بهتر از گذشته نظارت مالی را پیگیری کند.

نظارت مالی اولویت وزارت اقتصاد است

«سید احسان خاندوزی» در آئین بزرگداشت روز حسابدار و حرفه‌ حسابداری اظهار داشت: نظارت مالی یکی از ارکان اداره صحیح اقتصاد است و بخش زیادی از کیفیت نظارت مالی توسط حسابداران حرفه‌ای راهبری می‌شود.

وی افزود: از منظر سیاست‌های انقباض و کارآیی و سیاست‌های عدالت و مبارزه با فساد، مساله نظارت مالی و نقش حسابداری و حسابرسی بی‌بدیل است، اما کمتر به این موضوع توجه شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بسیاری از مواقع استانداردهای حسابداری رعایت نمی‌شود، ادامه‌داد: گاهی استانداردهای حسابداری تحت فشارها مختلف اداری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و مغفول می‌ماند که آثار آن در سال‌های بعد وقتی مشکلاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها رخ می‌دهد و دیگر کاری نمی‌توان انجام داد، قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: در دوره جدید وزارت اقتصاد مسرّ است بهتر از گذشته نظارت مالی را پیگیری کند.

خاندوزی بیان‌داشت: تاکنون اقدام‌های خوبی در موضوع نظارت مالی انجام شده است و گزارش صورت حساب سابقه بودجه ماه‌ها زودتر از زمان مقرر توسط خزانه‌داری آماده شد و از اوایل آذرماه صورت‌های مالی۹۹ دولت را به ریاست جمهوری ارسال کردیم.

وی اظهار داشت: مطالبه بنده تسریع و اعمال استانداردهای تبعیض به نحوی است که بتوان در صورت وقوع سوء مدیریت در مسائل مالی، نظارت مالی را احیا کرد.

وزیر اقتصاد گفت: بخشی از نظارت مالی، به انجام کمک از سوی وزارت اقتصاد به حسابداران و ذی‌حسابان مربوط و با بهبود سامانه‌های گزارشگری و یکپارچگی آنان انجام می‌شود.

 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: