کد خبر: ۳۶۶۰۸۳
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
0
شرکت مس در ۸ ماه نخست سال جاری، در تولید کاتد مس نسبت به برنامه پیشی گرفت و رشد ۵ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند، به‌طوری‌که طی این بازه زمانی با عملکرد ۱۹۱ هزار و ۷۸۵ تنی از برنامه ابلاغی ۱۸۲ هزار و ۶۸۵ (افزایش ۹ هزار و ۱۰۰ تنی)، عبور کرد.
تولید ١٩٢ هزار تن کاتد و رشد ۵ درصدی، ثمره تلاش ۸ ماهه شرکت ملی مس
سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت با ارائه گزارش تولید ۸ ماهه نخست سال جاری، گفت: کل استخراج شرکت مس از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ میلیون و ۶۱۷ هزار تن بوده که بر اساس عملکرد معدنی از برنامه جلوتر بوده و رشد ۸ درصدی را ثبت کرده است.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۸۱۹ هزار و ۸۱۶ تن کنسانتره مس تولید شده، افزود: میزان تولید کنسانتره مس نسبت به برنامه ۵ درصد رشد داشته که بنوبه خود یک رکورد تلقی می‌شود.

عبدی در ادامه با تاکید براینکه گزارش تولید بر اساس فعالیت در ۵ معدن صورت گرفته، گفت: عملکرد در معادن مس سرچشمه، مس میدوک، مس سونگون، ایجو و چهل کوره منجر به ثبت رکورد‌های مورد نظر شده است.
مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه میزان رشد تولید کنسانتره مولیبدن را در این بازه زمانی ۱۴ درصد اعلام کرد و افزود: میزان تولید کنسانتره مولیبدن در این مدت بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۷ تن می‌باشد.

وی با بیان اینکه در تولید آند نسبت به برنامه نیر ۷ درصد رشد داشته‌ایم، میزان آند تولیدی را ۲۳۷ هزار و ۵۴۶ تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید طبق برنامه ۲۲۲ هزار و ۵۹۰ تن تعیین شده بود که خوشبختانه در این مورد هم جلوتر از برنامه عمل کرده‌ایم.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت در ادامه با اشاره به رشد ۴ درصدی تولید مس محتوای معدنی (مهمترین شاخص تولید شرکت‌های معدنی) در ۸ ماهه سال جاری، توضیح داد: طبق برنامه میزان تولید مس محتوی ۱۹۱ هزار و ۳۹۹ تن پیش‌بینی شده بود که این رقم با رشد ۴ درصدی به ۱۹۸ هزار و ۳۲۰ تن رسید.

وی در رابطه با دیگر تولیدات شرکت گفت: در حوزه تولید اسید سولفوریک و لجن الکترولیزی حاوی طلا و نقره نیز رکورد‌های بی نظیری در این مدت ثبت شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: