April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۰۸۴
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
0
میزان | مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.
دادستان نظامی جدید استان تهران معرفی شد
در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بر اساس اصل ١٧٢ قانون اساسی برای صیانت از این نیروی بزرگ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اولین ماموریت ما بر اساس اصل ١٧٢ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اینکه روزی فرا برسد تا اعلام کنیم با تلاش همکاران، ارتکاب جرم در سازمان قضایی، به صفر رسیده و هیچ پرونده‌ای از نیرو‌های مسلح نداریم باعث افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری برای حفظ و صیانت از نیرو‌های مسلح باید دستگاه مقتدری وجود داشته باشد تا به معنای واقعی، مقتدرانه و توام با حکمت به جرائم رسیدگی کند.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: فرمانده زمانی می‌تواند درست فرماندهی کند که نیرویی که مرتکب جرم شده را به مرجع بی طرف و صالح معرفی کرده و طبق قانون و شرع جمهوری اسلامی ایران آن را به مجازات برساند.

وی در پایان انتصاب ناصر سراج به سمت معاونت سیاسی قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین صالحی دادستان نظامی استان تهران را تبریک گفت.

در ادامه ناصر سراج دادستان سابق نظامی استان تهران با بیان اینکه باید برای رسیدگی به کار مردم تلاش کرد، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یکی از مهمترین سازمان‌های دستگاه قضایی است و اگر آنگونه که در قانون احصا شده به وظیفه خود عمل کند پرونده‌های انبوه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نظارت بر رفتار ضابطین بر عهده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است، تصریح کرد: در مدت هشت ماه فعالیت خود ٥٠٠ عملکرد مثبت داشتیم.

در دامه حجت الاسلام والمسلمین صالحی دادستان نظامی استان تهران به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته، ٢٥ ماموریت و وظیفه را برای دادسرا و دادستان تعریف و جدول آن را تنظیم کردیم تا رویکرد‌های جدید در دادسرا مشخص شود.

وی با تاکید بر ضرورت موضوع پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: بنده شش سال در حوزه پیشگیری از وقوع جرم کار کردم و وعده می‌دهم با تمام انرژی و کار انقلابی و جهادی در آنچه که در قانون و اسناد بالا دستی و فرامین رهبری است تلاش کنم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی بیان داشت: تلاش خواهم کرد به آثار باقی مانده در سازمان قضایی وفادار بمانم و در موفقیت سازمان تلاش خود را به کار بگیرم.

دادستان نظامی استان تهران تاکید کرد: از سازمان قضایی تقاضا دارم در امر آموزش و پژوهش و تقویت فعالیت پیشگیرانه از وقوع جرم ما را کمک کرده تا از ظرفیت مشترک استفاده کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: