کد خبر: ۳۶۶۰۸۹
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
0
مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا، قطعنامه ممنوعیت فروش ۲۸۰ موشک میان برد پیشرفته «هوا به هوا» به عربستان را رد کرد.
فروش موشک‌های پیشرفته آمریکایی به همسایه جنوبی ایران
این قطعنامه که با ۶۲ رای مثبت و ۲۵ رای مخالف روبه رو شد، شامل ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد از نوع (إی. آی. إم-۱۲۰سی-۷ / سی-۸) و ۵۹۶ راکت انداز (إل. إی. یو-۱۲۸) است.

علاوه بر این، لایحه مذکور شامل کانتینرها، تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و فنی مهندسی ارائه شده توسط دولت آمریکا و پیمانکاران است.

آغاز نشست‌های غیر رسمی در وین با اعلام روسیه/ موافقت سنای آمریکا با فروش ۶۵۰ میلیون دلار موشک پیشرفته به ریاض/ هشدار ایران نسبت به سرقت نفت خود در دریا/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه

این طرح را رند پال و مایک لی، دو قانونگذار جمهوری‌خواه، به همراه برنی سندرز که بیشتر با دموکرات‌ها همراه است، ارائه کردند. نشریه هیل نوشت، سناتور پال روز سه‌شنبه اعلام کرد که نقش عربستان در جنگ داخلی یمن، از جمله از طریق محاصره هوایی و دریایی یمن، «نفرت انگیز» است.

نوزدهم نوامبر گذشته، سه تن از اعضای سنا اعلام کردند، گروهی از اعضای این مجلس، با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ به عربستان در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخاطر دخالت ریاض در جنگ یمن، مخالف هستند.
کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، به شدت با قطعنامه سنا در ممانعت از فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوای میان برد به عربستان مخالف است، زیرا تصویب این قطعنامه توسط سنا، تعهد جو بایدن برای حمایت و دفاع از شریک خود در زمان افزایش حملات موشکی و پهپادی در عربستان را تضعیف می‌کند.

جنگ یمن که سازمان ملل از آن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان یاد می‌کند، فروش تسلیحات به عربستان را که رهبری ائتلاف عربی را عهده دار است، زیر ذره بین برده است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی و سعودی نوشت، مهمات عربستان برای دفاع از خود در برابر حملات پهپادی و موشکی انصارالله رو به اتمام است و عربستان از ایالات متحده و متحدانش در خلیج فارس و اروپا برای تامین مجدد این مهمات درخواست کمک کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: