April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۱۱۲
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
0
وزیر اقتصاد در خصوص ساخت یک میلیون مسکن وعده تجربه تامین مالی متفاوت را داده است که نوید راه اندازی صندوق مالی برای اجرای پروژه های ساخت را می‌دهد.
تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن تسهیل می‌شود
صحبت‌ها برای راه اندازی بانک زمین و مسکن مدت هاست که از جانب وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود و در این بین برخی شایعات مطرح است که وزیر اقتصاد موافق راه اندازی آن نیست. همین موضوع منجر شد تا روز گذشته وزیر اقتصاد برای این شایعات پاسخی داشته باشد.

وی در جلسه با دانشجویان گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت‌های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی‌هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبر‌های خوبی در این زمینه باشید.

خاندوزی تصریح کرد: درباره ساخت یک میلیون مسکن مکاتباتی با بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی داشتیم تا تامین مالی ساخت این تعداد مسکن متنوع شود که تجربه ساخت مسکن مهر تکرار نشود.

در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون چندین بار در خصوص ورود تکنولوژی‌های خارجی و همچنین سازندگان کشور‌های خارجی تکذیبیه‌هایی توسط وزیر راه وشهرسازی و محمود زاده معاون وزیر ارائه شده است از سوی دیگر در رابطه با تامین مالی این پروژه هم وزیر راه وشهرسازی از راه اندازی بانک زمین و مسکن و اعطای تسهیلات از این صندوق به سازندگان خبر داده است.
توان بخش خصوصی کشور برای اجرای پروژه‌های مسکن کافی است

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خبر وزیر اقتصاد در رابطه با راه اندازی صندوق مالی برای پروژه‌ها، خبر خوشحال کننده‌ای بود گفت: برای واردات فناوری و تکنولوژی از سایر کشور‌ها باید کمی تامل کرد چراکه در ایران مهندسان و سازندگان بسیار حرفه‌ای هستند که می‌توان با اتکا به آن‌ها بزرگترین پروژه عمرانی کشور را در مدت کوتاه ساخت.

او اظهار کرد: در حال حاضر توان بخش خصوصی و همچنین توان مهندسان ایرانی برای اجرای این پروژه‌ها کافی است.

خسروی یادآور شد: البته در طرح مسکن مهر به دلیل آنکه برخی از سازندگان و انبوه سازان عملکرد خوبی از خود به یادگار نگذاشتند و باعث شدند بسیاری از پروژه‌ها بخوابد بنابراین در آن دوران از سازندگان و تکنولوژی کشور ترکیه استفاده شد.

رئیس اتحادیه املاک اظهار کرد: در این دوره باید با سازندگان و انبوه سازان این بخش قرارداد و تفاهم نامه‌ها به گونه‌ای منعقد شود که بعد از گذشت چند سال تجربه مسکن مهر تکرار نشود.

براساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود وزارت اقتصاد با راه اندازی صندوق مالی برای اجرای پروژه‌های ساخت مسکن مخالف بود که با صحبت‌های روز گذشته خاندوزی این شایعه‌ها رد می‌شود.

در حال حاضر ثبت نام دو میلیون نفر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و اراضی بیش از ۵۲۰ هزار هکتار در شهر‌های مختلف هم تامین شده که به گفته مسئولان در وزارت راه وشهرسازی به زودی ساخت و اجرای این پروژه‌ها آغاز می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: