کد خبر: ۳۶۶۱۴۸
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
رئیس مجلس شورای اسلامی، سفرش به استانبول را فرصتی مناسب برای رایزنی در خصوص گسترش روابط با کشور‌های اسلامی و منطقه دانست.
سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس پیش از سفر به ترکیه در پاویون فرودگاه مهرآباد، با تبیین برنامه‌های این سفر گفت: این سفر به مدت دو روز بنا به دعوت رئیس مجلس ترکیه به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین مجالس کشور‌های اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در این سفر روسای مجالس کشور‌های اسلامی گردهم می‌آیند تا در خصوص موضوع فلسطین، مهاجرت و رویداد افغانستان به عنوان معضلات جدی منطقه تبادل نظر کنند.

قالیباف با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر اولویت دادن به گسترش روابط با کشور‌های اسلامی و منطقه این سفر را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف در چارچوب این سیاست دانست.

رئیس مجلس افزود: در کنار این اجلاس فرصت گفتگو‌های دو جانبه میان روسای مجالس کشور‌های اسلامی و منطقه فراهم می‌شود و هر چه قدر فرصت باشد برای این دیدار‌ها و گفتگو‌های برنامه ریزی شده است.

قالیباف همچنین گفت: در این سفر درباره گسترش ارتباطات ایران و ترکیه نیز گفتگو خواهیم کرد.

وی افزود: ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوبی بوده که قابل توسعه است.

رئیس مجلس گفت: سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است و از فرصت این سفر دو روزه برای گفتگو با مقامات و هماهنگی‌های بیشتر استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ایران و ترکیه در منطقه و عرصه بین الملل همکاری بسیار زیادی دارند که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: