کد خبر: ۳۶۶۱۵۴
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
0
عدم تمایل برای خرید دلار در شرایطی در بازار مشاهده می‌شد که سه‌شنبه شب و چهارشنبه ظهر چند خبر سیاسی منفی به بازار مخابره شد. از جمله خبر اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران.
سیگنال‌های مذاکرات به بازار طلا و ارز / پیش‌بینی قیمت دلار و طلا امروز ۱۸ آذر
به گفته فعالان، قبل از شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای، رفتار بیشتر معامله‌گران ارزی، محتاطانه بود و کمتر کسی تمایل به خرید‌های سنگین ارزی داشت. از نگاه آنها، ممکن است که در دور جدید مذاکرات، انعطاف‌هایی از سوی طرفین در مذاکرات هسته‌ای صورت بگیرد که زمینه را برای لغو تحریم‌ها فراهم‌تر کند.

این دسته از معامله‌گران اعتقاد دارند که در دور اول مذاکرات در دولت جدید طبیعی بود که تقاضا‌های بیشتری از سوی ایران مطرح شود.

از سوی دیگر، ممکن است اروپایی‌ها و آمریکا در همان فرصت اول نخواهند که به یکباره عقب‌نشینی کنند. برخی از معامله‌گران با چنین استدلال‌هایی احتمال نزدیک شدن مواضع طرفین مذاکرات هسته‌ای در انتهای هفته جاری را مطرح می‌کردند و به همین دلیل، زیاد تمایلی برای خرید ارز از خود نشان ندادند.

بر اساس اعلام المیادین، هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین برای گروه ۱+۴، پنج شرط دارد که از جمله آن رفع کامل تحریم‌هاست.

ایالات‌متحده روز سه‌شنبه ۱۶ آذر (۷دسامبر) هشت شخص حقیقی و چهار نهاد از جمله یگان ویژه ناجا را به‌دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد. تحریم‌های جدید در حالی اعمال شده است که مقام‌های عالی‌رتبه کشور بار‌ها گفته‌اند، هدف اصلی از شرکت در مذاکرات برجام در وین رفع تحریم‌هاست.

به این ترتیب، رفتار آمریکایی‌ها می‌توانست در بازار چنین تصوری را ایجاد کند که شرایط برای ایجاد توافق جدید میان ایران و آمریکا چندان فراهم نیست. با این حال، بازار به این خبر واکنش خاصی نشان نداد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: