کد خبر: ۳۶۶۲۲۳
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ای که تنظیم شده از هفته آینده در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ایران خودرو و سایپا پیش فروش خواهند داشت.
پیش‌فروش خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود
سید رضا فاطمی امین ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف داریم که باید ابتدا اولویت‌بندی و سپس حل شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائلی همچون آب، مباحث نقدینگی و تملک واحد‌های در بانک‌ها و مشکلات بازاریابی در واحد‌های تولیدی در بازدید امروز مطرح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این مجموعه تمام مسائل احصا وبرای هر کدام راه‌حل را شناسایی کردیم، افزود: ۲۲۰ مسئله در بخش‌های مختلف داریم، اما لازم نیست ۲۲۰ راه‌حل برای آن پیدا کنیم، بلکه کمتر از ۳۰ راه‌حل کلی وجود دارد که می‌تواند برای همه مسائل قابل اجرا باشد.

فاطمی امین بیان داشت: برای هر راه‌حل قواعدی تنظیم شده و مراجع دیربط مصوب و اجرایی می‌کنیم و از این طریق بسیاری از مسائل حل خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای مسائل مختلف یک دوره ۶ ماهه تا پایان سال و یک دوره ۲ ساله پیش‌بینی شده، اظهار امیدواری کرد بسیاری از مشکلات طی این بازه زمانی حال و فصل شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تا پایان امسال بسیاری از موارد از جمله مواد اولیه و سازوکار‌های سرمایه در گردش را حل و فصل می‌کنیم، کار ارزشمندی به نام تامین مالی زنجیره‌ای را پیگیری کردیم که مصوبه آن توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است و این یک نوید بزرگ به واحد‌های تولیدی است چرا که دسترسی به سرمایه در گردش را تسهیل می‌کند.

فاطمی امین تصریح کرد: این مصوبه تا پایان سال به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد، اما سال آینده حد بلوغ خود را خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌ها و در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت خودرو با وزارت صمت هماهنگ شده بود، گفت: یک مصوبه‌ای ستاد تنظیم بازار داشته، افزایش قیمت نبود به آن معنا، بلکه از ابتدای سال تاکنون قیمت‌ها تثبیت شده بود، اما هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید افزایش پیدا کرده بود، یک روالی در کشور وجود داشت که هر ۶ ماه یکبار باید آثار تورمی در قیمت خودرو تعدیل شود، به نوعی قیمت بازار برای مردم مهم است و نه کارخانه، یک شکاف قابل توجهی بین قیمت بازار و کارخانه و در واقع یک رانتی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید به تولید کمک کنیم که ضمن ارتقای کیفیت، افزایش تولید را داشته باشد، افزود: با برنامه‌ای که تنظیم شده از هفته آینده در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ایران خودرو و سایپا پیش فروش خواهند داشت و تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار خودرو تحویل و تحویل خواهد شد و به همین میزان برای سال آینده پیش‌فروش می‌شود، با اصلاحی که در قیمت خودرو اتفاق افتاد که پایین‌تر از تورم کشوری است.

فاطمی امین اظهار امیدواری کرد ۲۶۰ هزار خودرویی که تا پایان سال عرضه می‌شود بازار را متعادل کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: