April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۲۳۶
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
0
سید ابراهیم رییسی عصر جمعه با حضور در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان با نمایندگان جامعه کشاورزان، دامپروران و عشایر لرستان دیدار کرد.
رییس جمهور با نماینده کشاورزان و دامپروران لرستان دیدار کرد
در این نشست مسایل و مشکلات کشاورزان و دامپروران بدون واسطه با رییس جمهور مطرح و راهکار‌های موانع تولید در بخش کشاورزی استان بررسی شد.

مسالی از جمله کمبود آب، خشکسالی، کمبود نهاده‌های دامی، مشکل تامین علوفه، بیمه و نبود صنایع فرآوری از جمله مشکلاتی بود که با رییس جمهور مطرح شد.

طی سال‌های اخیر خشکسالی موجب خسارات مختلفی به لرستان شده است و امسال خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزی استان پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شد در حالیکه کل خسارت سیل ۹۸ به کشاورزی استان حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

همچنین خشکسالی امسال دست کم موجب کاهش درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی عشایر لرستان شد.

۱۳۰ هزار خانوار بهره بردار کشاورزی در لرستان وجود دارد و ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می‌کنند.

هم اکنون جلسه دیدار آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با اقشار مختلف مردم لرستان عصر جمعه در محل سالن دانشگاه دولتی این استان در خرم‌آباد آغاز شده است.

در این جلسه رییس جمهور با اقشار مختلف مردم از جمله جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان، طلاب، عشایر، کشاورزان، ورزشکاران، بسیجیان، ایثارگران و بانوان سخن می‌گوید.

رییس جمهور صبح امروز در جریان یازدهمین سفر استانی خود وارد خرم آباد مرکز لرستان شده تاکنون از کارخانه یخچال سازی و قلعه فلک الافلاک دیدن کرده است، همچنین آیت الله رییسی ضمن حضور در بیمارستان شهید رحیمی و عیادت از برخی بیماران، به مناسبت روز پرستار در جمع پرستاران و کادر درمان این مرکز صحبت کرد.

رییس جمهوری در این دیدار نسبت به رفع مشکلات حقوق و معوقات پرستاران با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت.

گفتنی است پس از جلسه و دیدار با اقشار مختلف، شورای اداری و نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه‌های آیت الله رییسی در سفر به لرستان اعلام شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: