April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلفن تحت شبکه

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران کسب و کارها و مشاغل کوچک، انتخاب مرکز تلفن و تلفن‌های مناسب است. در این مجموعه‌ها، باید تلفن‌هایی به کار گرفته شوند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، از قابلیت‌ها و امکانات مناسبی هم برخوردار باشند. سیستم‌های تحت شبکه و به طبع آن تلفن‌های VoIP در سالیان اخیر، به یک گزینه مناسب برای این کسب و کارها تبدیل شده‌اند. اما همچنان خرید بهترین تلفن‌های VoIP برای این مجموعه‌ها، کار چندان آسانی به نظر نمی‌رسد!

تنوع و گستردگی تلفن‌های VoIP در برندهای مختلف مانند تلفن گرنداستریم و یالینک باعث شده انتخاب یک مدل مناسب، کار واقعا سختی باشد. به همین دلیل، مدیران کسب و کارهای کوچک، به یک راهنمای مناسب نیاز دارند تا بر اساس آن، بتوانند متناسب با نیازهای مجموعه کاری خود، تلفن‌های تحت شبکه مناسب را انتخاب و خریداری نمایند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین تلفن‌های VoIP برای کسب و کارهای کوچک بپردازیم. اگر به تازگی قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه برای مجموعه خود را دارید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

تلفن VoIP و مرکز تلفن تحت شبکه

مرکز تلفن تحت شبکه، یک راه‌کار مخابراتی است که در بستر شبکه و بر اساس تکنولوژی VoIP راه‌اندازی می‌شود. در این مرکز، خطوط داخلی به صورت داخلی‌های IP تعریف می‌شوند و ارتباط آن‌ها با سرور مرکزی، از طریق کابل شبکه LAN یا آی پی برقرار می‌شود. این مراکز خطوط شهری آنالوگ و سیپ ترانک را دریافت کرده و آن‌ها را میان کارمندان مختلف، تقسیم می‌کنند.

استفاده از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی، باعث افزایش کیفیت صوتی مکالمات، توسعه‌پذیری آسان‌تر، قابلیت جابه‌جایی، استفاده از خطوط شهری در هر مکانی و تنها با اتصال به اینترنت، استفاده از تلفن‌های همراه و کامپیوترها به عنوان داخلی و ... می‌شود. به این ترتیب، بدیهی است که راه‌اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه، بهتر و مقرون به صرفه‌تر از مراکز تلفن قدیمی و آنالوگ است.

تلفن‌های VoIP یا تحت شبکه، یکی از ابزارهایی هستند که از طریق آن‌ها، می‌توانید از خطوط داخلی IP استفاده کنید. در صورتی که این تلفن‌ها از پروتکل SIP پشتیبانی کنند، در هر مرکز تلفنی (با هر سروری از هر برندی) قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، تلفن‌های تحت شبکه یالینک و گرنداستریم، از SIP پشتیبانی می‌کنند و بنابراین، در استفاده از آن‌ها در انواع مراکز تلفن نرم افزاری، هیچ محدودیتی ندارید!

برای راه اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه، روش‌های مختلفی در دسترس هستند، یکی از این روش‌ها، استفاده از سرورهای نرم افزاری مانند ایزابل است. این برنامه‌ها، روی یک رایانه پیاده سازی شده و یک مرکز تلفن ویپ را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌‌دهد. استفاده از باکس‌های سانترال تحت شبکه، یکی دیگر از روش‌های راه‌اندازی یک مرکز تلفن VoIP است. در نهایت استفاده از هاست‌های اشتراکی هم گزینه دیگری است که مدیران کسب و کار برای استفاده از خدمات ویپ، می‌توانند روی آن حساب کنند.

بهترین تلفن‌های VoIP برای مشاغل کوچک

به هر روشی که مرکز تلفن تحت شبکه خود را راه‌اندازی کرده باشید، برای برقراری تماس در بستر این مرکز، نیاز به تلفن‌های VoIP خواهید داشت. اگر کسب و کار کوچکی دارید، باید به دنبال تلفن‌هایی باشید که در رده متوسط قرار داشته باشند؛ زیرا شما به تلفن‌های حرفه‌ای با قابلیت‌ها و امکانات زیاد نیاز ندارید! در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از این تلفن‌ها بپردازیم.

تلفن تحت شبکه گرند استریم GXP1625

شرکت گرنداستریم در ساخت تلفن‌های تحت شبکه خود، بیش از هر چیز دیگری، به نیازهای مشاغل و کسب و کارهای کوچک توجه کرده است. تلفن GXP1625 یکی از محصولات مقرون به صرفه، خوش‌ساخت و حرفه‌ای است که با پشتیبانی از دو عدد اکانت SIP، یک انتخاب ایده آل برای مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط محسوب می‌شود. این تلفن از کنفرانس صوتی 5 طرفه، دو عدد پورت اترنت، PoE، قابلیت اتصال به دیوار و ... هم برخوردار است.

تلفن گرنداستریم

گوشی گرنداستریم 1625 از کیفیت صدای مناسبی برخوردار است و با پشتیبانی از تکنولوژی Noise Shield نویزها و صداهای مزاحم اطراف را به خوبی فیلتر می‌کند. این تلفن از یک نمایش‌گر 2.4 اینچی برخوردار است که در زیر آن، 4 عدد کلید قابل برنامه‌ریزی XML دیده می‌شوند. ضمن این‌که پشتیبانی از PoE باعث می‌شود برای روشن کردن این تلفن، نیازی به اتصال آن به آداپتور برق نداشته باشید.

در حال حاضر آخرین قیمت این تلفن در فروشگاه ایده آل گستر، 1.430.000 تومان است.

تلفن سانترال تحت شبکه SIP پاناسونیک KX-HDV100

پاناسونیک یک نام آشنا و قابل اطمینان در زمینه ساخت تلفن‌های تحت شبکه است. تلفن VoIP مدل KX-HDV100 با پشتیبانی از یک اکانت SIP گزینه مناسبی برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شود. این تلفن خوش‌ساخت، از کیفیت صدای HD و دو عدد کلید قابل برنامه‌ریزی برخوردار است. همچنین روی بدنه این دستگاه، یک پورت شبکه دیده می‌شود. تلفن HDV100 از پروتکل SIP پشتیبانی می‌کند و این موضوع سبب می‌شود تا در انواع مراکز تلفن با برندهای مختلف، قابل استفاده باشد.

نمایشگر تلفن پاناسونیک KX-HDV100 به صورت 2.3 اینچی طراحی شده است و تمامی اطلاعات را به خوبی و با شفافیت مناسب، به کاربران نمایش می‌دهد. این تلفن از کنفرانس صوتی پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از این قابلیت، تنها کافیست کلید CONF را روی صفحه کلید فشار دهید. دفترچه مخاطبین این محصول به شما اجازه می‌دهد تا سقف 500 شماره را همراه با نام آن‌ها، ذخیره کنید.

در حال حاضر، آخرین قیمت تلفن تحت شبکه KX-HDV100 در فروشگاه ایده آل گستر، 1.350.000 تومان است.

تلفن تحت شبکه یالینک SIP-T30P

یالینک یکی از شناخته‌ شده‌ترین نام‌ها در زمینه طراحی و تولید تلفن‌های VoIP است. گوشی yealink t21p یکی از محصولات مقرون به صرفه و باکیفیت این شرکت است که می‌تواند نیازهای کسب و کارهای کوچک را به خوبی برآورده کند. این تلفن از یک عدد اکانت SIP پشتیبانی می‌کند و قابلیت کنفرانس صوتی 5 طرفه را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کیفیت صدای HD نیز یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز و فوق‌‌العاده این تلفن حرفه‌ای، به شمار می‌رود.

تلفن یالینک

تلفن یالینک T21P از یک نمایش‌گر ال سی دی 2.3 اینچی برخوردار است. چهار عدد کلید XML هم در زیر این صفحه نمایش دیده می‌شوند. پشتیبانی از تکنولوژی PoE باعث می‌شود برای استفاده از این تلفن، نیازی به آداپتور برق نداشته باشید. برای مکالمه، می‌توانید از کلید اسپیکر و همچنین هدست‌های استاندارد هم استفاده کنید. در نهایت باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که پشتیبانی از پروتکل سیپ سبب می‌شود تلفن T21P در انواع مراکز تلفن مختلف، قابل راه‌اندازی باشد.

در حال حاضر، آخرین قیمت تلفن یالینک T21P در فروشگاه ایده آل گستر، 1.590.000 تومان است.

کلام آخر

اگر مدیر یک کسب و کار کوچک هستید، برای انتخاب یک تلفن VoIP مناسب، باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهید تا در نهایت، بتوانید یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی نمونه‌هایی از بهترین تلفن‌های VoIP برای مشاغل کوچک، شما را در این مسیر مهم، راهنمایی کنیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: