کد خبر: ۳۶۶۲۸۹
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
0
استفاده از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد برای افرادی که علاقه دارند از گل و گیاهان طبیعی در دکوراسیون خانه ی خود استفاده کنند مناسب می باشد. این گیاهان در فضای بسته ی منزل به سرعت رشد کرده و محیطی شاداب و پر انرژی را برای شما خواهند ساخت. در این مقاله قصد داریم به معرفی گیاهان آپارتمانی سریع الرشد بپردازیم.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

 معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

خرید گیاه رونده آپارتمانی برای آن دسته از افرادی که می خواهند گیاه به سرعت رشد کرده و از زیبایی آن در خانه و طراحی فضای سبز  استفاده کنند، مناسب است. از جمله مهمترین گیاهان آپارتمانی سریع الرشد می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

                              

گیاه عنکبوتی یا گندمی

گیاه گندمی که با نام عنکبوتی (Spider Plant) نیز شناخته می شود از جمله سریعترین گیاهان رونده می باشد. گیاه گندمی می تواند تا یک متر رشد کند. این گیاه زیبا دارای برگ های نازگ و افشان می باشد. گیاه عنکبوتی دارای دو رنگ ابلق و سبز است.

 برگ های این گیاه به رنگ سبز بوده و رگه های زرد و سفید رنگی دارد. به طور کلی از این گیاه می توان در آپارتمان های کم نور که در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندارند استفاده کرد. می توان گفت گیاه گندمی از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری می باشد. خاک این گیاه را باید هر چند هفته یک بار تعویض کرد. معمولا افرادی که طرفدار سبک دکور مینیمال هستند از گیاه گندمی استفاده می کنند.

گیاه یشم

کراسولا نقره ای یا گل یشم (Jade Plant) علاوه بر رشد سریع، عمر طولانی نیز دارد. این گیاه دارای برگ های گوشتی می باشد. از آن جایی که این گیاه در معرض آفت زدگی قرار دارد باید با استفاده از مواد مخصوص برگ های آن را اسپری کرد. برای نگه داری گیاه یشم نیاز به خاک حاصلخیر، نور غیر مستقیم و دمای 10 تا 21 درجه سانتی گراد می باشد. به همین دلیل برای محیط های آپارتمانی بسیار مناسب است.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

گیاه پتوس

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد پتوس (Pothos) نام دارد. با داشتن یک قلمه ی کوچک از این گیاه می توانید بعد از گذشت مدتی کوتاه آن را به یک گلدان بزرگ پتوس تبدیل کنید.

برگ های قلبی شکل و براق این گیاه در رنگ های سبز روشن و تیره با رگه های طلایی یا نقره ای دیده می شوند.  پتوس گیاهی مناسب برای خانه های آپارتمانی می باشد. این گیاه نیازی به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نداشته و هفته ای دو بار باید آبیاری شود.

گیاه بامبو

بامبو (Bamboo) یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد و جز پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی می باشد. این گیاه که در چین به عنوان نمادی از ثروت و رفاه شناخته می شود. بامبو رشد بسیار سریعی دارد. به طوری می تواند در یک روز حدود 90 سانتی متر رشد کند. بامبو نیازی به خاک نداشته و از آب تغذیه می کند. بهتر است این گیاه که به عقیده ی برخی داشتنش موجب خوش شانسی می شود را در محیطی قرار دهید که نور مستقیم خورشید را دریافت کند.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

گیاه شفلرا

شفلرا یا درخت چتری از دیگر گیاهان سریع الرشد بوده که به عنوان درخت آپارتمانی نیز شناخته می شود. رشد این درختچه بسیار سریع است. و برگ های آن به شکل پنجه ای و براق می باشد که به رنگ سبز تیره و روشن دیده می شود. شفلرا نیاز به نور مستقیم نداشته و در شرایط دمایی بالاتر از 15 درجه سانتی گراد می توان آن را نگه داری کرد. البته این درختچه به دلیل اینکه مستعد آفاتی مانند حشره و کنه می باشد نیاز به آفت زدایی داشته و به طور هفتگی باید آبیاری شود.

جهت خرید گل آپارتمانی با قیمت مناسب از سایت گل و گیاه نادی بازدید نمایید.

گیاه دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia) از قدیمی ترین و پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی می باشد. این گیاه برگ های پهن و زیبایی دارد که به رنگ سبز با رگه های سفید دیده می شود. دیفن باخیا سریع رشد کرده و تا نزدیک 2 متر نیز قد می کشد.

به دلیل اینکه دست زدن یا جویدن برگ های این گیاه سبب گنگ شدن فرد می شود. دیفن باخیا با نام عصای گنگ (Dumb Cane) نیز شناخته می شود. پس در صورت خریداری این گیاه آپارتمانی باید مراقبت کودکان و حتی حیوانات خانگی خود باشید. دیفن باخیا برای رشد نیاز به نور متوسط خورشید داشته و آبیاری آن به صورت یک یا دو بار در هفته انجام می شود. 

گل بنفشه آفریقایی

گل بنفشه آفریقایی دارای طیف رنگی متنوعی همچون آبی، بنفش، قرمز، صورتی، سفید و... است. این گیاه در فصل پاییز و سرما ماندگاری خوبی دارد و نور زیادی نیاز ندارد. قیمت گل بنفشه در گلفروشی نادی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

گیاه برگ بیدی

یکی دیگر از زیباترین گیاهان آپارتمانی برگ بیدی است. برای اینکه این گیاه زیباتر به نظر برسد می توان آن را در گلدان های آویز قرار داد. برگ های گیاه برگ بیدی ریز بوده و به رنگ های سبز، بنفش، ارغوانی و... دیده می شود. این گیاه نیاز به نور مستقیم نداشته و آبیاری آن دو بار در هفته انجام می شود.

گیاه آلوئه ورا

اگر می خواهید گیاه آپارتمانی و مفید در منزل خود داشته باشید گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera) مناسب ترین گزینه است.

شرایط نگه داری این گیاه بسیار ساده می باشد و برای رشد نیازی به نور زیادی ندارد البته در صورت وجود نور زیاد رشد آن بهتر خواهد بود. آلوئه ورا در آب و هوای زمستانی شکوفه کرده و دارای گل های سفید یا زرد براق می باشد. برگ های این گیاه به صورت گوشتی بوده و ماده ای ژل مانند درون برگ ها وجود دارد که مصارف درمانی نیز دارد.

گیاه شمعدانی

شعمدانی (Geraniums) گیاه آپارتمانی با برگهای سبز و قرمز بوده و در گروه گیاهان زینتی شناخته می شود. شمعدانی علاوه بر رنگ زیبا دارای عطر بی نظیری نیز می باشد. خاک مرطوب و کود 90 درصد از جمله شرایطی است که برای رشد این گیاه باید فراهم شود.

گیاه هویا

هویا (Hoya) گیاهی سریع الرشد است که نیاز به نور آفتاب دارد. این گیاه را باید هفته ای یک بار آبیاری کرد به یاد داشته باشید به این گیاه زیبا بیش از اندازه آب ندهید چون ریشه های آن آسیب خواهد دید. بهتر است برگ های هویا را هر چند وقت یک بار با آب اسپری نمایید. از نکات مهمی که برای رشد این گیاه الزامی است هوای مرطوب می باشد.

گیاه پیچک انگلیسی

از دیگر گیاهان آپارتمانی سریع الرشد می توان به پیچک انگلیسی (English Ivy) اشاره کرد. قرار دادن پیچک در خانه علاوه بر زیبایی سبب تصفیه ی هوا نیز خواهد شد. این گیاه با رشد سریعی که دارد می تواند دیوارها و پنجره های خانه را در بر بگیرد. برای نگه داری این گیاه باید به خاک آن توجه داشته باشید چرا که خاک پیچک نباید خیلی مرطوب باشد. خاک با زهکشی مناسب برای رشد این گیاه لازم است. بهتر است برگ های پیچک را با اسپری مرطوب کرده و آن را در معرض نور فراوان قرار دهید.

گیاه هیبیسکوس 

هیبیسکوس (Hibiscus) با نام های گل ختمی و چای ترش نیز شناخته می شود. این گیاه علاوه بر زیبایی، خواص درمانی داشته و برای فشار خون مناسب است. هیبیسکوس به سرعت و آسانی رشد می کند. دمای مناسب برای رشد این گیاه 16 تا 32 درجه ی سانتی گراد می باشد.

سرخس پرسیاوشان

سرخس پرسیاوشان (Maidenhair) از دیگر گیاهانی است که به سرعت رشد می کند. این گیاه دارای برگ های زیبایی می باشد. شاخ و برگ های سرخس پرسیاوشان به صورت پریشان رشد کرده و برای قرار دادن در گلدان های آویز یا استند مناسب می باشد.

کاکتوس دم موشی

افرادی که به کاکتوس علاقه دارند می توانند این گیاه بیابانی را در محیطی خشک نگه داری کنند، کاکتوس ها بر خلاف گیاهان استوایی آپارتمانی نیاز به رطوبت و آبیاری بسیار ندارند. کاکتوس دم موشی به عنوان سریع الرشدترین کاکتوس شناخته می شود.

آپروکاکتوس فلگلیفُرمیس یا کاکتوس دم موشی را می توان در داخل سبد قرار داد چرا که ساقه های کلفت آن تا 90 سانتی متر نیز رشد کرده و از سبد آویزان خواهد شد. گل های این کاکتوس به رنگ های نارنجی، قرمز، صورتی و بنفش بوده و نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد.

آدرس گل و گیاه نادی: تهران، خیابان شریعتی، خیابان یزدانیان، سیمای جنوبی، روبروی بوستان نسیم، گروه محوطه سازی نادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: