کد خبر: ۳۶۶۳۰۰
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
0
خانه دار شدن و خریدن خانه آرزوی هر جوانی محسوب می‌شود. آرزویی که دست یافتن به آن در شرایط اقتصادی ایران و قیمت‌ها در بازار مسکن کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد. وام مسکن برای جوانانی که از حالا به فکر رهایی از مستاجری و خانه دار شدن برای آینده خود و فرزندان خود هستند، با یک برنامه ریزی بلند مدت می‌تواند تا حدی گره گشا باشد.
وام مسکن جوانان را به این شکل می‌توان دریافت کرد+ شرایط
هر شخص ۱۸ سال تمام به بالا یا هر شخصی که حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شود، می‌تواند به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان اقدام کند. این حساب از انواع حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت است. دارنده حساب مذکور با سپرده گذاری ماهانه مطابق برنامه اعلامی از سوی بانک، بین ۵ تا ۱۵ سال بعد می‌تواند وام مسکن جوانان را دریافت کند.


شرایط وام مسکن جوانان


برای افتتاح حساب برای وام مسکن جوانان، متقاضی باید ۱۸ سال تمام داشته باشد و یا دادگاه رشد او را تایید کرده باشد. در این حالت متقاضی می‌تواند برای خود یا افراد تحت قیمومیت و ولایت خود افتتاح حساب کند.

متقاضی پس از افتتاح حساب مسکن جوانان، هر زمان که بخواهد می‌تواند از حساب خود برداشت کند، به شرط آن‌که موجودی از حداقل مبلغ تعیین شده از سوی بانک کمتر نشود.

همچنین مبلغ واریز ماهانه در آغاز هر سال برای متقاضیان جدیدی که در آن سال افتتاح حساب می‌کنند، توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است، این مبلغ در سال ۱۴۰۰ ماهیانه ۲۰۰ هزارتومان تعیین شده است.

دارنده حساب وام مسکن جوانان در هر زمان که مایل باشد، می‌تواند حساب مذکور را به یکی از بستگان نزدیک خود منتقل کند.

موعد تحویل وام مسکن به دارنده حساب مذکور بین ۵ تا ۱۵ سال بعد از افتتاح حساب است. همچنین نرخ سود تسهیلات وام مسکن از ۶ تا ۹ درصد است. این رقم به مدت زمان بازپرداخت این وام توسط متقاضی بستگی دارد. ضمنا حداکثر مدت برای بازپرداخت وام تا ۲۰ سال است.


میزان وام مسکن جوانان چقدر است؟


میزان تسهیلات دریافتی برای خرید مسکن به مدت زمان سپرده گذاری ماهانه متقاضی بستگی دارد. به صورتی که اگر دارنده حساب طی مدت ۵ سال سپرده گذاری، ماهانه به حساب وام مسکن جوانان خود واریزی داشته باشد، کمک هزینه خرید مسکن برای او در تهران با ۶۰ درصد افزایش در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ میلیون تومان می‎‌رسد. این مبلغ در کلانشهر‌ها ۳۵۰ میلیون و در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.

حال اگر مدت زمان سپرده گذاری ماهانه دارنده حساب ۱۵ سال باشد، این مبلغ در تهران در پایان سال پانزدهم، یک میلیارد تومان است. همچنین در کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها نیز به ترتیب ۸۵۰ میلیون و ۷۰۰ میلیون تومان است.

گفتنی است که میزان تسهیلات وام مسکن بطور کلی، پس از انجام کارشناسی توسط کارشناسان بانک، به میزان ۸۰ درصد قیمت کارشناسی شده مسکن است. ضمن این‌که ملک مورد نظر نباید بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشته باشد.
 

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن جوانان


برای افتتاح حساب وام مسکن جوانان در بانک مسکن باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

سند مالکیت

کلیه پروانه‌های ساخت

کلیه پایان کار‌های ساختمانی

مبایعه نامه

تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده

قبض برق ساختمان

اصل دفترچه یا کارت

گواهی حقوق یا جواز کسب

درصورت درخواست شعبه، کپی بنچاق

درصورت وجود وکیل، وکالت نامه

اجاره نامه ملک در املاک اوقافی

تکمیل نمونه فرم‌های دریافت وام مسکن جوانان

نحوه انصراف از دریافت وام مسکن جوانان

متقاضیان برای انصراف از وام مسکن جوانان دو راه دارند، می‌توانند سود سپرده خود را بگیرند یا این‌که حساب خود را به بستگان نزدیک خود منتقل کنند. در صورت انتخاب راه اول، دریافت سود سپرده با نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: