کد خبر: ۳۶۶۳۲۲
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
0
همزمان با برگزاری مذاکرات وین درباره احیای مفاد برجام برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، وزرای امور خارجه انگلیس و آمریکا امروز دیدار و پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات وین رایزنی و تبادل نظر کردند.
وزیران خارجه انگلیس و آمریکا درباره مذاکرات وین رایزنی کردند
این دیدار در حاشیه نشست وزرای امور خارجه گروه ۷ برگزار شد که در شهر لیورپول انگلیس جریان دارد.

جزئیات زیادی درباره محتوای مذاکرات دو طرف منتشر نشده و سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس فقط به این نکته اشاره کرده که دو طرف «بر لزوم مشارکت معنادار ایران در مورد توافق هسته‌ای تاکید کردند».

این درحالیست که دو کشور با آغاز دور جدید مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌ها جریان دارد به رغم ژست‌های خیرخواهانه اقدامات غیرسازنده‌ای را در مسیر دستیابی به توافق برای احیای مفاد برجام صورت داده‌اند.
 
دایالات متحده چند روز پیش ضمن اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، اظهارات نخ‌نمایی را درباره سناریوی شکست مذاکرات وین برای ارعاب طرف ایرانی مطرح کرده است. انگلیس هم بدون در نظر گرفتن نقش مخرب آمریکا در مشکلات کنونی برجام، همراه با فرانسه و آلمان بازی مقصرنمایی ایران را در مذاکرات به راه‌انداخته است.

هیات جمهوری اسلامی ایران با اراده جدی در مذاکرات حاضر شده و تاکید دارد که گفتگو‌ها را با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات جدی و دست‌یابی به توافق دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: