کد خبر: ۳۶۶۷۴۸
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
0
رژیم صهیونیستی هفته گذشته از آمریکا خواسته بود که روند تحویل این نوع هواپیما‌ها را تسریع کند.
اختلاف اسرائیل و آمریکا اوج گرفت
رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه گزارش دادند در میان اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر چگونگی رسیدن به توافق با ایران، واشنگتن به این رژیم اعلام کرده است که هواپیما‌های سوخت رسان را تا پایان سال ۲۰۲۴ به تل آویو تحویل نخواهد داد.

به گزارش برنا از "نیویورک تایمز"، رژیم صهیونیستی هفته گذشته از آمریکا خواسته بود که روند تحویل این نوع هواپیما‌ها را تسریع کند.

اما آمریکا به رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این سفارش به تعویق افتاده است و تا سال ۲۰۲۴ تحویل نخواهد شد.

بر اساس گزارش "نیویورک تایمز" به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل هفته پیش در جریان سفر خود به آمریکا و دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، این تقاضا را مطرح کرده بود.

مقامات دولت جو بایدن معتقدند که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به این بهانه و ادعا که دیپلماسی با ایران شکست خورده و تهران بیش از هر زمان دیگری در آستانه دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای قرار گرفته است، می‌خواهد تهدید‌ها علیه ایران را احیا کند.

این روزنامه آمریکایی با اذعان به اینکه از زمان خروج دونالد ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، اسرائیل عملیات‌های خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده است اعلام کرد این اقدامات نتوانسته است در پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.

مقامات اسرائیلی مدعی شده‌اند که بنت نخست وزیر رژیم صهیونیست بودجه قابل توجهی برای انجام رزمایش‌های هوایی جهت آمادگی برای مقابله احتمالی با ایران در نظر گرفته و معتقد است هرگونه تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران منجر به یک توافق ناقص می‌شود و به ایران اجازه می‌دهد تا زودتر به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال جاری سفارش خرید هواپیما‌های سوخت رسان "کی سی ۴۶" را به آمریکا ارائه کرده بود. قرار است شرکت بوئینگ هشت فروند از این هواپیما‌ها را به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۲۴ به این رژیم تحویل دهد.

اما نیروی هوایی آمریکا نیز برای تمرکز بیشتر در منطقه هند و اقیانوسیه خواهان دریافت این هواپیما‌ها است.

ناوگان کنونی هواپیما‌های سوخت رسان رژیم صهیونیستی هم اکنون از هواپیما‌های بوئینگ ۷۰۷ استفاده می‌کند که بیش از ۵۰ سال عمر دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: