April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۸۳۷
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش پژوهش را در کارآمدی تصمیمات و ارتقای دستاوردها موثر دانست.
نقش مهم پژوهش در کارآمدی تصمیمات و ارتقای دستاوردهای کشور
حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تقدیر از پژوهشگران و دست اندرکاران نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: پژوهش جایگاهی ویژه در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور دارد و بسیاری از اسناد توسعه‌ای کشور بر اهمیت رویکرد‌های پژوهشی تاکید دارند.
وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت پژوهش در بخش‌های مختلف کشور تاکید ورزیده اند و نتایج پژوهشی موجب ارائه طریق برای دستیابی به دستاورد‌های بالاتر و صرفه جویی در هزینه‌ها گشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی دو دهه اخیر در اسناد راهبردی کشور این هدفگذاری بنیان نهاده شده است که با توسعه دانش، تخصص و ارتباط موثر میان مراکز علمی و صنعتی، بخش‌های علم و پژوهش به سطح مرجعیت علمی نائل آیند و مقالات و گزارش‌های پژوهشی دانشمندان و صاحب نظران کشور برای سایر کشور‌های دنیا حالت راهنما و مرجع داشته باشد.
عبدالملکی گفت: در برنامه ریزی‌های کلان با محدودیت منابع و تعدد نیاز‌ها مواجه هستیم و برای تخصیص بهینه منابع و دستیابی به سطوح بالاتر تولیدی، رویکرد پژوهشی و مبتنی بر واقعیات و رعایت اصول بهره وری الزامی است.
وی با ترسیم فضای اداری موجود گفت: همکاران نیاز است در فضای اداری از وضعیت روزمرگی خارج شوند و همواره به دنبال فرآیند‌ها و راهکار‌های بهتر برای پیشبرد امور در بخش خود و ارائه خدمات مناسب‌تر به متقاضیان و مراجعین باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این وزارتخانه مسائل و مباحث متعددی در حوزه اشتغال، نیروی کار و سلامت، رفاه و سایر بخش‌ها وجود دارد که رفع مشکلات، ساماندهی روابط کار و ارتقای سطح سلامت جامعه نیازمند بررسی دقیق و بکارگیری بهترین راهکار‌ها است.
عبدالملکی با تقدیر از عوامل برگزاری مراسم هفته پژوهش گفت: سازمان‌های تابعه وزارتخانه در برگزاری نمایشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته اند و ارائه دستاورد‌های پژوهشی و گزارش‌ها و اسناد تحقیقاتی می‌تواند در هم افزایی میان سازمان‌ها و افزایش سطح اثربخشی دستگاه‌ها موثر واقع شود.

برپایی غرفه بانک توسعه تعاون در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
بانک توسعه تعاون با برپایی غرفه در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی پذیرای مسئولین و علاقه‌مندان بود. علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار، محمد چکشیان معاون فرهنگی اجتماعی و رضا شریعت رئیس ستاد هفته پژوهش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازدید از آثار پژوهشی و کتب منتشره بانک توسعه تعاون پرداختند. در این بازدید‌ها شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی و حسین سرین رییس اداره کل پژوهش با ارائه توضیحاتی دستاور‌های بانک در حوزه پژوهش و فناوری را تبیین نمودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: