April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۸۵۶
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
0
صنعت بیمه به وظایف خود در قبال ریسک‌های بزرگ به خوبی عمل کردمدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان اظهارداشت: رشد صنعت بیمه پس ازاعمال تحریم ها، متوقف نشد و شرکت‌های بیمه‌ای به تمام وظایف خود در قبال ریسک‌های بزرگ کشور مانند، نفت، انرژی، هواپیمایی و کشتیرانی عمل کردند و توانستند به خوبی از عهده این وظایف بربیایند که این مساله یک افتخار برای صنعت بیمه ایران است.
صنعت بیمه به وظایف خود در قبال ریسک‌های بزرگ به خوبی عمل کرد
"مینا صدیق‌نوحی"، در وبینار "تجارب اتکایی شرکت‌های بیمه در دوران تحریم"، بااشاره به چهار دهه تحریم‌های متعدد و متنوع بر علیه کشور، گفت: تحریم‌ها هیچ کدام به طور مستقیم با بیمه و بیمه اتکایی ارتباطی نداشتند و فقط به طور مستقیم برروی اقتصاد و به‌طور غیر مستقیم برسهامداران شرکت‌های بیمه‌ای خارجی تاثیرگذار بودند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، درخصوص نحوه عملکرد صنعت بیمه پس از تحریم‌ها، بیان کرد: تا قبل از سال ۱۳۸۶ هیچ یک از شرکت‌های بیمه داخلی اجازه داشتن قبولی اتکایی از داخل را نداشتند، اما پس از آن به شرکت‌های بیمه‌ای که مستقیم بودند مجوز قبولی از داخل داده شد.

به گفته وی، از سال ۱۳۸۹ تعداد این مجوز‌ها بیشتر شد و به هرشرکت بیمه‌ای که با درنظر گرفتن یکسری از شرایط می‌آمد، این مجوز‌ها داده می‌شد.

صدیق‌نوحی، ادامه داد:اقدام مذکور براساس ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین‌نامه ۴۰ انجام می‌شد یعنی در یک چهارچوب خاصی به این شرکت‌های بیمه مستقیم اجازه داده می‌شد که از بازار داخلی ریسک بپذیرند و تا حال حاضر هم ادامه دارد.

وی، ایجاد ظرفیت‌هایی در بیمه مرکزی را یکی دیگر از اقدامات صنعت بیمه پس از تحریم‌ها خواند و گفت:براساس تصمیمات مقامات دولت یک حساب ویژه تحریم در بیمه مرکزی برای واگذاری ریسک‌های بزرگ مازاد بازار بیمه کشور ایجاد شد و شرکت‌های بیمه پس از صدور بیمه‌نامه باید تلاش می‌کردند که ماده ۷۲ قانون تاسیس بیمه مرکزی را رعایت کنند و نهایتا اگر درصدی از ریسکی باقی می‌ماند آن بخش را به حساب ویژه تحریم یا حساب اتکایی ویژه واگذار می‌کردند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، پوشش‌های پی‌اند‌آی را یکی از مشکلات دانست و توضیح داد:پس از تحریم‌های اعمال شده در سال ۸۹، برای رفع مشکل پوشش پی‌اند‌آی اقدامات خیلی خوبی انجام شد و با همکاری‌های بسیار ویژه‌ای که بیمه مرکزی و دولت داشتند توانستند این مشکلات را حل کنند.

وی، تصریح کرد: با مجموعه اقداماتی که پس از تحریم‌ها، انجام شد به‌راحتی مشکل ظرفیت‌ها حل شد هرچند که برخی از بحث‌های فنی هم نیازمند توجه بیشتر است.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، اظهارداشت: پس از رفع تحریم‌ها و با حضور شرکت‌های بیمه خارجی برای همکاری با ایران، آن‌ها با یک بازار متفاوت روبرو خواهند بود، بازاری که به خود باور دارد و می‌تواند برای قرارداد‌ها نرخ دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان، تاکیدکرد که پس از تحریم‌ها صنعت بیمه به خودباوری رسید، اما این به معنای نخریدن پوشش نیست و پس از رفع این تحریم‌ها، صنعت بیمه همکاری‌های خوبی با بازار‌های بین‌المللی هم خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: