April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۸۶۵
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
0
اولین روز معاملاتی هفته جاری به‌گونه‌ای پایان یافت که ارزش معاملات همچون روز‌های گذشته، در بازه کمتر از سه هزار میلیارد تومان رقم خورد و بلاتکلیفی حاکم بر بازار، مایه امتناع سهامداران از ورود به سهم‌ها شده بود.
حجم پایین ارزش معاملات بورسی، ناامیدکننده است
تحلیلگران معتقدند فقدان چشم‌انداز مثبت به صنایع، بیش از هر چیز به ابهامات پیرامون بودجه و مذاکرات هسته‌ای گره خورده است. اما به‌نظر می‌رسد، با ارائه یک جمع‌بندی اولیه از مذاکرات و همچنین پایان اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، روند نوسانی شاخص پایان یابد و بازار مسیر خود را پیدا کند.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس و فعال بازا سرمایه، روند معاملات بازار را تحلیل کرده و گفت: شاخص‌‎کل امروز، پس از روز‌های ریزشی هفته گذشته بیش از ۱۲هزار واحد مثبت بود و توانست تا انتهای بازار سبز بودن خود را در محدوده یک میلیون و ۳۰۵هزار واحد حفظ کند. ارزش معاملات بسیار ناامید کننده و کم‌حجم است، به‌طوری که تنها دو هزار و ۳۲۵میلیارد تومان، ارزش معاملات داشتیم.

وی افزود: امروز، گروه صنایع غذایی و واسطه‌گری‌های مالی نسبت به بقیه صنایع، تابلوی قرمزی را تجربه کرده و در مقابل، گروه صنایع شیمیایی و خودرویی بیشتر مورد توجه بازار بوده است. با توجه به اصلاح شدید، می‌توان گفت اکثر صنایع بورسی برای سرمایه‌گذاری میان‌مدتی و بلندمدتی بسیار جذاب هستند.

داداش‌زاده، گروه فلزات اساسی و برخی تک نماد‌های گروه صنایع شیمیایی را برای سرمایه‌گذاری مناسب دانست و اظهار کرد: اگر گروه خودرویی با حذف قیمت‌گذاری دستوری همراه شوند، برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره بر حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی، تشریح کرد: انتقال منابع حاصل از مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت، از نکاتی است که می‌توان به آن امیدوار بود تا بازار کف حمایتی خود را بین یک میلیون و ۲۷۰هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد حفظ کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی برای دارو حذف نشده است، ولی اصلاح زیاد این گروه نیز همچنان برای سرمایه‌گذاری قابل ارزیابی است. البته انتظار می‌رود، این گروه با حمایت حقوقی‌ها همراه شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: