April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۹۴۰
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
نایب رییس دوم اتحادیه طلا بیان کرد: قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یکشنبه یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان ثبت شد.
قیمت اونس جهانی طلا/ قیمت سکه با روندی کاهشی به ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید
محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا هم با اشاره به روند کاهشی طلا در گفت و گو با پول نیوز اظهار کرد:قیمت اونس جهانی طلا امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی ثابت ماند و در بالاترین نرخ ۱۷۹۹ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۶ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۷۸ ثبت شده است.
 
اونس جهانی در ۲۰ روز گذشته روند صعودی از نرخ ۱۷۷۰ دلار به کانال ۱۸۶۰ و بعد از آن روند نزولی را ثبت کرد. در هفته گذشته اونس جهانی طلا یک روند متعادلی را ثبت کرد و در نرخ حدودی ۱۷۸۰ دلار نوسان کرد.

در هفته گذشته طبق پیش‌بینی‌ها اگر سیاست‌های مالی آمریکا بر پایه افزایش ارزش دلار باقی بماند، اونس در همین محدوده رنج خواهدزد. بر همین اساس در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که اونس جهانی در چند روز گذشته نوسان زیادی را ثبت نکرده است.

قیمت سکه امروز با روندی کاهشی به ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ثبت شد.

در رابطه با آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اظهار کرد: هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۰۰ تومان و انس جهانی طلا با ۰.۰۷ درصد افت به هزار و ۷۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.

همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان، هر عدد نیم سکه به قیمت شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر عدد ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

اکنون نرخ رسمی هر دلار آمریکا بدون تغییر چهار هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت آن در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۴۴۲ تومان است. همچنین قیمت هر یورو ۳۰ هزار و ۸۴۸ تومان و هر پوند ۳۹ هزار و ۶۶۴ تومان است.
دلار

دلار در حالی روز جاری را آغاز نمود که در روز گذشته با افزایش ۲۵۰ ریالی با نرخ ۲۷۴,۴۲۰ به کار خود پایان داده بود، اما روز جاری برای دلار با ۷۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم ۲۷۴,۳۵۰ ریال آغاز شد. این در حالیست که در اوج نوسانات روز جاری، رقم ۲۷۴,۴۲۰ برای دلار به ثبت رسید و در پایین‌ترین سطح این نوسانات نیز رقم ۲۷۳,۸۶۰ ریال برای هر دلار آمریکا مشاهد شد. در همین حال بانک مرکزی، نرخ دلار دولتی را برابر با ۴۲,۰۰۰ ریال اعلام کرد.

گفتنی است که نرخ فعلی هر دلار در بازار معاملات غیر رسمی، در ماه جاری نوسان ۲.۶۲ درصدی را برابر با ۷,۳۸۰ ریال پشت سر گذاشته است که این فرآیند قیمت دلار را از رقم ۲۸۱,۴۰۰ که در روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود هم اکنون به ۲۷۴,۰۲۰ ریال رسانده است. بر همین منوال، دلار در بازه زمانی هفتگی نیز نوسانی برابر با ۱.۰۵ درصد یا ۲,۹۱۰ ریال تجربه کرد که این میزان نرخ دلار را از رقم ۲۷۶,۹۳۰ ریال در هفته گذشته به رقم کنونی رسانده است. همچنین دلار آزاد، سال گذشته در چنین روز‌هایی با رقم ۲۵۴,۹۹۰ ریال مبادله میشد که به این ترتیب می‌توان نوسان سالیانه دلار را رقمی حدود ۱۹,۰۳۰ ریال یا ۷.۴۶ درصد برآورد نمود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: