April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۹۶۸
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
0
جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با کشور هند» برگزار گردید.
راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با کشور هند
جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی روز یکشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۸ با موضوع «راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با کشور هند» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد، مرکب از معاونین اقتصادی دستگاه‌های ذیربط برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، چابهار را نعمتی بزرگ برای ایران دانست و مطالبی در خصوص سرمایه گذاری‌ها در بندر چابهار و چالش‌های تجارت با هند عنوان کرد.

در ادامه این جلسه حاضرین از دستگاه‌های اجرایی مختلف به موانع تجارت با هند و راهکار‌های دراز مدت همکاری و افزایش تجارت با هند پرداختند.

در پایان این جلسه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تهاتر با هند و خرید میعانات ایران در قبال مواد اولیه دارویی هند را مهم عنوان کرد. وی همچنین رشد صادرات محصولات کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و حصول توافق در خصوص تعرفه‌های صادرات به هند را سبب رشد تجاری ایران با این کشور دانست.

صفری بر اهمیت ایجاد خط آهن زاهدان-چابهار، تکمیل کریدور‌های ایران، تاثیر ان‌ها بر اقتصاد ملی و نقش آن در توسعه روابط با هند و سایر کشور‌های منطقه تاکید کرد. وی همچنین پروژه‌های خدمات مهندسی در خارج از کشور به خصوص هند را زمینه ساز ایجاد فرصت شغلی و بهبود وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانست.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: