کد خبر: ۳۶۷۰۰۷
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
0
میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۰، حدود ۴ درصد افزایش یافت و از ۳۴ میلیون تن عبور کرد.

افزایش 4 درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن توسط شرکت های معدنی

۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۱۴۰۰، حدود ۳۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۹۱ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۳۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۵۷ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۱ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۱۹ تن، «چادرملو» ۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۱۷ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۵۷ تن، «گهر زمین» ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۶۴ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۲۷ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۸۲ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۷۰ تن، «صبانور» ۸۳۶ هزار و ۲۶۶ تن، «جلال آباد» ۳۰۰ هزار و ۸۷۹ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۹۲۲ هزار و ۶۱۰ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

طی ۸ ماهه امسال، شرکت‌های بزرگ ۱۰ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۱۵۲ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۰۷ تن)، حدود ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در ماه آبان، ۴ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۵۶۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۹۵۲ تن)، بیش از ۲ درصد افزایش یافت.


افزایش ۲۷ درصدی تولید و ۵۵ درصدی ارسال دانه بندی

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان آبان، یک میلیون و ۶۶ هزار و ۸۷۷ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۸۳۸ هزار و ۷۰۸ تن)، ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسال سنگ آهن دانه بندی نیز با ۵۵ درصد افزایش، از یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۱ تن ۸ ماهه سال ۹۹ به یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۵۹ تن ۸ ماهه امسال افزایش یافت.


افزایش ۱۷۸ درصدی تولید دانه بندی در آبان

میزان تولید و ارسال دانه بندی در ماه آبان ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۹۹ هزار و ۹۰۸ تن» و «۱۱۱ هزار و ۶۰ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۷۲ هزار و ۲۷ تن تولید و ۱۶۲ هزار و ۴۷۸ ارسال دانه بندی)، حاکی از افزایش ۱۷۸ درصدی تولید و کاهش ۳۲ درصدی ارسال دانه بندی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: