April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

سال نوی میلادی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و همین موضوع باعث جنب و جوش زیادی در کسب و کارها شده است. همه به دنبال این هستند که در این زمان باقی مانده بیشترین توجه را به خود جلب کنند و رکورد فروش خود را بشکنند. اگر دقت کنید می‌بینید که این موضوع فقط مختص کسب و کارهای تجارت الکترونیک نمی‌شود. از پیشنهاد حراج‌ها و آفرهای سال نوی میلادی و کریسمس گرفته تا هدایای متنوع و ... در این مطلب قصد داریم به بهانه نزدیک شدن به سال نو میلادی کمی در مورد تبلیغات در گوگل ادز صحبت کنیم. همچنین ببینیم که چطور می‌توانیم کمپین‌های گوگل ادز را برای کسب و کار خودمان راه اندازی و مدیریت کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تبلیغات در گوگل ادوردز

همان طور که می‌دانید سرویس Google AdWords یکی از امکاناتی است که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این سرویس تمرکز ویژه‌ای بر روی تبلیغات دارد و می‌توانید با استفاده از آن کسب درآمد کنید. در این سرویس با تمرکز بر روی کلمات کلیدی و منتشر کردن آن‌ها در وبسایت‌های دیگر می‌توان تبلیغات انجام داد. زمانی که به یکی از مناسبت‌های مهم در سال نزدیک می‌شویم راه اندازی یک کمپین و تبلیغات در گوگل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. زیرا این مناسبت‌ها یک فرصت مناسب برای جلب مشتریان بالقوه تازه برای کسب و کارها فراهم می‌کنند.

سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا وبسایت شما برای شلوغی آخر سال آماده است؟ با اینکه ممکن است وبسایت شما یا کسب و کارتان آماده میزبانی باشد اما باید به دنبال این باشید که بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. درست همینجاست که تبلیغات در گوگل و استفاده از سرویس گوگل ادز معنی پیدا می‌کند. زمانی که کسب و کارها قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارند باید به یکسری سوالات پاسخ دهند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به اکثر این سوالات پاسخ دهیم و همچنین به یکسری نکات هم اشاره کنیم.

سرویس گوگل ادز چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

قبل از اینکه حتی یک 1 دلاری در گوگل ادز سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا باید با عملکرد و نحوه کار این سیستم آشنا شوید. جدای از مهارت‌های بازاریابی و تبلیغات در گوگل، شناخت کافی این ابزار و نحوه کار با آن است که کمک می‌کند تمامی برنامه‌های شما عملی شوند. شناخت نقاط ضعف و قوت این برنامه به شما کمک می‌کند بهتر کارتان را آغاز کنید. گوگل ادز ابراز مناسبی برای تبلیغات هدفمند، قابل اندازه‌گیری و سریع است که منجر به سوددهی می‌شود. از طرفی تبلیغات در این سرویس به یک سرمایه دائم و مستمر نیاز دارید. فراموش نکنید که به میزان آگاهی از برند در این سرویس خیلی پرداخته نشده است. این موارد را قبل از راه اندازی کمپین خود در ذهن داشته باشید.

مخاطبین شما در این تبلیغات چه کسانی هستند؟

از مهم‌ترین اقدامات برای تبلیغات در گوگل و راه اندازی یک کمپین شناخت مخاطبین است. اینکه بدانید با چه افرادی سر و کار دارید بسیار حیاتی و مهم است. شناخت کافی از مخاطبین به شما کمک می‌کند که محتوای مرتبط و ارزشمند متناسب با روحیات و سلیقه آن‌ها را نمایش دهید. به جای اینکه زمان و هزینه خود را در گوگل ادز سرمایه گذاری کنید، آن را برای بدست آوردن شناخت کافی از مخاطبین خود هزینه کنید.

  • به دنبال وبسایت‌هایی باشید که کاربران و مخاطبین شما در آن‌ها وقت می‌گذارنند.
  • رقبای شما چه کمپین‌های تبلیغاتی را راه اندازی کرده‌اند؟
  • مخاطبین شما در چه مناطق جغرافیایی ساکن هستند؟
  • آن‌ها برای بازدید از وبسایت شما از چه دیوایس‌هایی استفاده می‌کنند؟

شما می‌توانید از گوگل ادز برای این منظور استفاده کنید، بدون اینکه حتی نیاز باشد کمترین هزینه‌ای را متقبل شوید. همچنین آگاهی از این موارد در زمان راه اندازی کمپین به کمک شما می‌آیند.

اهداف را برای هر کمپین خود را مشخص کنید

یکی از امور ضروری و حیاتی تبلیغات در گوگل این است که اهداف خود را برای هر کمپین به صورت جداگانه مشخص کنید. بخصوص اگر قرار است هزینه هنگفتی در این راه سرمایه‌گذاری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچوقت تمامی کسب و کارها اهداف یکسانی ندارند. اما عموما افراد به دنبال این هستند که فروش خود را بیشتر کنند، برند خود را به تعداد بیشتری از کاربران معرفی کنند و مشتریان بالقوه بیشتری جذب کنند. اینکه شما قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی اهداف مشخص داشته باشید به شما کمک می‌کند که با عملکرد بهتری وارد میدان شوید و بدانید که چه عکس‌العمل‌هایی باید نشان دهید. واقع بین باشید و از حواشی دوری کنید. رویاپردازی خوب است، اما در این زمینه به دنبال واقعیت‌ها باشید.

صفحات لندینگ را مشخص کنید

احتمالا یکی از معمول‌ترین اشتباهاتی که کمپانی‌های تازه کار در گوگل ادز انجام می‌دهند این است که آن‌ها ترافیک حاصل از تبلیغات را به صفحات Homepage خود هدایت می‌کنند. در بیشتر مواقع این شرکت‌ها بر روی درآمدزایی از گوگل ادز سرمایه‌گذاری می‌کنند اما به خاطر عدم آگاهی خودشان به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. از طرفی گوگل ادز را فقط هدر دادن سرمایه تلقی می‌کنند! اما واقعیت اینجاست که Homepage یک وبسایت بدترین مکان برای هدایت کردن ترافیک‌هاست. اینطور به این قضیه نگاه کنید که کاربران در زمان جستجو به دنبال محصول بخصوصی هستند. زمانی که آن‌ها بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند و به صفحه Homepage هدایت می‌شوند با لیستی گسترده از المان‌ها و محصولات روبرو می‌شوند که شما فقط باعث شده‌اید وقت آن‌ها هدر برود(و پول خودتان از دست برود).

در عوض شما نیاز دارید که صفحات لندینگ برنامه‌ریزی شده و دقیقی را انتخاب کنید که در زمان جستجوی کوئری‌ها از سمت کاربران به آن‌ها نشان داده شوند. صفحات فرود – لندینگ همیشه باید تک منظوره باشند و یک هدف داشته باشند. همیشه به یاد داشته باشید که این صفحات باید یک هدف تبدیل و مسیر مشخص برای رسیدن به آن داشته باشند. 

نرخ بازگشت سرمایه را تعیین کنید

زمانی که بر روی تبلیغات در گوگل هدف‌گذاری می‌کنید و کمپین خود را راه اندازی می‌کنید اهداف مشخص دارید. پس از اینکه تمامی کارهای اولیه انجام شد باید مشخص کنید که نرخ ROI که پیش بینی کرده بودید مثبت است و به هدف خود رسیده‌اید یا نه. محاسبه این مقدار به سادگی انجام می‌شود. تنها کافی است مبلغی که به ازای هر کلیک پرداخت می‌‌کنید را در درصد کلیک‌های تبدیل شده ضرب کنید. سپس این مقدار را با هر مدل سوددهی که برنامه‌ریزی کرده بودید مقایسه کنید. این مقایسه نشان می‌دهد که شما در کجای مسیر هستید.

بازبینی و مدیریت کمپین را فراموش نکنید

اینکه فکر کنید بعد از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی کارتان تمام شده است و می‌توانید یک نفس راحت بکشید کاملا در اشتباه هستید! شما باید بعد از راه اندازی و تبلیغات در گوگل نتایج را دنبال کنید. برای اینکار ابزارهای زیادی جهت دنبال کردن متریک‌ها وجود دارند. یکی از این ابزارها که توسط کمپانی گوگل معرفی شده است، گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توانید ببینید که کلیک‌‌ها بیشتر در کدام قسمت بوده است، تراکنش‌ها چطور منجر به درآمدزایی می‌شوند و ... در این ابزار می‌توانید اهداف خود را مشخص کنید و دیتای مورد نظر با این اهداف را در اختیار داشته باشید. این دیتا کمک می‌کند که استراتژی‌های بهتری را دنبال کنید و بهترین عکس‌العمل را داشته باشید. به همین راحتی!

بودجه را تعیین کنید

قبل از اینکه سریعا به سمت راه اندازی یک کمپین و تبلیغات در گوگل بروید ابتدا باید ببینید که این تلاش‌ها چه سود و منفعتی برای شما دارند؟ این یعنی شما چقدر بودجه برای کارتان در نظر گرفته‌اید. با استفاده از گوگل ادز شما یک بودجه و هزینه روزانه برای کمپین خود در نظر می‌گیرید که با مشخص کردن یکسری ساختار و چهارچوب مشخص می‌کنید این سرمایه چطور هزینه شود؟ اصلی‌ترین ساختار روش PPC یا همان Pay Per Click است. به این معنی که به ازای هر کلیکی که دریافت می‌کنید دریافت و پرداخت انجام شود. پس اساسا لازمه تمامی این موارد این است که محدوده بودجه خود را مشخص کنید.

 

 

فضاسازی مناسب کمپین را برای تبلیغات در گوگل

کمپین‌های سال نو باید حال و هوای سال نو را به مخاطبین و مشتریان القا کنند. پس باید سعی کنید فضاسازی مناسبی از این حال و هوا در وبسایت خود ایجاد کنید. چطور؟ خب می‌توانید این کار را با قرار دادن المان‌های متناسب با سال نو در وبسایت و تبلیغات خود آغاز کنید. یکی از متدهای کاربردی استفاده از طراحی درست و بجا است که می‌تواند به راحتی حس و حال نزدیک شدن به سال نو را برای کاربران تداعی کند.

چه پشنهاداتی برای مخاطبین خود دارید؟

جدای از اینکه این کمپین و تبلیغات برای شما سوددهی دارد باید ببینید که چطور می‌توانید مشکلات کاربران را برطرف کنید و چه نقشی در این مسیر دارید؟ پیشنهاد شما برای آن‌ها چیست و چرا باید از میان تمامی کسب و کارها شما را انتخاب کنند؟ زیرا تخفیف‌های گسترده ممکن است همیشه برای جلب توجه مشتریان کافی نباشد!

  • چه چیزی باعث می‌شود کسب و کار شما تفاوت چشمگیری با رقبای شما داشته باشد؟
  • نقاط عطف فروش(USP) شما چیست؟
  • چه پیشنهاد هیجان انگیزی برای مشتریان و مخاطبین دارید که باعث شود بر روی تبلیغات شما کلیک کنند؟ و نتوانند از آن‌ها چشم پوشی کنند؟

آگاهی از این موارد به شما کمک می‌کند که یک محتوای قانع کننده برای تبلیغات خود تهیه کنید که نظر مشتریان بالقوه را به خود جلب می‌کند.

به دنبال یک پیغام مناسب باشید

یکی دیگر از مواردی که باید برای آن به اندازه کافی وقت بگذارید پیدا کردن یک پیام مناسب برای کمپین است. یک شعار، جمله یا کلمه که همه چیز را در خود دارد. این پیام مناسب است که به درستی معرف کمپین شما و داستان پشت آن است. جدای از این نباید بیش از حد پیچیده باشید. زیرا این روزها کمتر کسی حوصله و زمان کافی برای حل چیستان را دارد. پس باید شفاف و قابل فهم باشید. پیام‌های شما با ترکیب درست رنگ، طراحی و انتخاب المان‌های متناسب به بهترین شکل ممکن می‌توانند به مخاطبین ارائه شوند.

نتیجه‌گیری

همان طور که می‌دانید برخی از سرویس‌های گوگل در ایران تحریم هستند و زمان استفاده از آن‌ها تمامی امکانات را در اختیار ندارید. یکی از همین موارد عدم توانایی برای مشخص کردن لوکیشین مورد نظر برای جامعه و مخاطبین هدف است. ممکن است این موارد محدودیت‌هایی را در تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها بوجود بیاورند. در واقع بدین معنی است که اطلاعات دقیقی نمی‌توانید از مخاطبین خود داشته باشید، مگر اینکه از سرویس‌های دیگری استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید مورد اطلاع رسانی و تبلیغات است. تبلیغات کمپین‌ها در گوگل ادز بیشتر در تبلیغات در موتورهای جستجوگر خلاصه می‌شود و شما هم باید دنبال کننده همین راه باشید.

به طور کلی با رعایت کردن این متدها و نکات می‌توانید به یک کمپین تبلیغاتی ایده‌آل برای سال نو برسید و به اهداف خود دست پیدا کنید. تنها کافی است نیازهای خودتان، توانایی‌های گوگل ادز و نیازهای مشتریان را به خوبی بشناسید.

در این راستا و در صورت وجود هرگونه سوال فنی و یا دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان خبره دیجیتال مارکتینگ شرکت وی دیجی مارکتینگ در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: