علیرضا یزدان دوست که به همراه جمعی از مدیران منطقه و کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید شعبه ارس این شرکت حضور داشت، با بیان این که تا مردم آگاه نشوند،
بیمه نمیخرند، خاطرنشان کرد: گرچه فرهنگ سازی بیمه به تبلیغات عمومی نیاز دارد، اما بیمه گران نیز نباید در این زمینه راه نادرست را انتخاب کنند.
او ادامه داد: فرهنگسازی بیمه باید از درون بیمه گران و با ارائه نرخهای درست در قبال خدمات درست و دقیق شکل بگیرد، به گونهای که اعتماد مردم از طریق پرداخت به موقع خسارت جلب شود، چرا که فروش بیمه نامه با نرخ غیرفنی به نفع هیچ کس نیست.
یزدان دوست همچنین استفاده از ظرفیتهای تبلیغاتی در همه مناطق کشور به ویژه مناطق آزاد را خواستار شد و گفت: هزینه تبلیغات، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در کشور بالاست و بیمه گران نمیتوانند به تنهایی آن را متحمل شوند، در حالی که میتوان با ارائه تسهیلاتی، بیمه گران را در توسعه فرهنگ بیمه یاری نمود.
رئیس هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران ایران نیز که در این مراسم حضور داشت با انتقاد از ارائه نرخهای غیرفنی که در نهایت بیمه گر و بیمه گزار را متضرر خواهد کرد، گفت: خوشبختانه در این باره انسجام خوبی در میان اعضای سندیکای بیمه گران شکل گرفته و امیدواریم روند حرفه ایتر شدن صنعت بیمه با سرعت بیشتری طی شود.
دکتر حجت بهاری فر ارائه نرخهای غیرفنی در رشتههای بیمهای دارای ضریب خسارت بالا را «خودزنی بیمه گران» توصیف و خاطرنشان کرد: فرهنگ غلط تخفیف باید از ادبیات بیمه گری حذف شود و بیمه گران باید درباره نرخها به نتیجه مشترک برسند.
وی ارائه نرخهای فنی و براساس دانش بیمه گری حرفهای را موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه و نیز ارائه خدمات مناسب در زمان پرداخت خسارت دانست و اظهار کرد: شرکت بیمه آسماری از جمله شرکتهایی است که با ترکیب پرتفوی صحیح و تمرکز بر روی نرخ فنی، توانسته نه تنها خدمات خوبی به مشتریان ارائه کند، بلکه خود را از رقابتهای ناسالم بازار نیز به دور نگه دارد.