April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۳۷۲
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸
0
مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به مهار کامل آتش سوزی در جنگل های استان، گفت: سه شهرستان بیشترین میزان آتش سوزی را داشته است.

مهار آتش سوزی در جنگل ها گیلان

حامد اختری  با اشاره اینکه درگیری ۱۰ شهرستان استان گیلان با آتش سوزی، اظهار کرد: این آتش سوزی‌ها طی پنج روز گذشته در استان رخ و این شهرستان‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی‌ها در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار و لاهیجان رخ داده است، افزود: با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، نیروهای مردمی، بسیج، هلال احمر، آتش نشانی، مدیریت بحران و فرمانداری‌های این شهرستان‌ها موفق به مهار آتش سوزی‌ها شدیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیچ نقطه استان شاهد آتش سوزی نیستم، گفت: تمام آتش سوزی‌ها سطحی و در میان لاش برگ‌ها و درختان پوسیده موجود در کف جنگل‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شناسایی نقاط حادثه خیز از طریق رصدهای ماهواره‌ای اقدامات مناسبی انجام شد، تصریح کرد: آسیب جدی به گونه‌های مهم جنگلی استان گیلان وارد نشده است.

اختری با اشاره به اطفای کامل آتش سوزی در مناطق نزدیک به منازل مسکونی، ادامه داد: در برخی نقاط همانند سیاهکل دود ناشی از سوخت لاش برگ‌ها همچنان مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد: همه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان تا صبح پنج شنبه در محل حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره مناطق مذکور نسبت به اطفا و خاموشی آتش اقدام کنند.

 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: