کد خبر: ۳۶۷۳۸۵
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
0
تورم مصرف کننده ژاپن در ماه نوامبر ماه گذشته میلادی بیشترین افزایش سالانه در ۲ سال گذشته را به علت افزایش هزینه‌های سوخت ثبت کرد.
بیشترین افزایش سالانه تورم مصرف کننده ژاپن در ماه نوامبر
تورم مصرف کننده ژاپن در ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) بیشترین افزایش سالانه در ۲ سال گذشته را به علت افزایش هزینه‌های سوخت ثبت کرد؛ که نشانه‌ای از عواقب افزایش قیمت کالا‌های اساسی در جهان است.

تحلیلگران می‌گویند، با این حال، بعید به نظر می‌رسد که این افزایش بانک مرکزی ژاپن (BOJ) را وادار کند که محرک‌های پولی را به این زودی حذف کند، زیرا تورم هنوز با هدف ۲ درصدی این بانک فاصله دارد.

آمار‌های منتشر شده در روز جمعه، چالش جدید سیاست گذاران برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های زندگی به خانوار‌های در حال حاضر آسیب دیده و ضعیف و بهبود اقتصادی شکننده ژاپن را نشان می‌دهد.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن روز پنج شنبه گفت: کاهش ارزش ین می‌تواند با افزایش قیمت کالا‌های وارداتی درد بیشتری به نسبت به قبل به خانوار‌ها وارد کند.

یاسوناری اُئنو، اقتصاددان ارشد بازار گفت: «در مواجهه با افزایش قیمت طیف وسیعی از ملزومات روزانه، مصرف کنندگان ژاپنی ممکن است در افزایش هزینه‌ها محتاط‌تر شوند.»

آمار‌های دولتی نشان داد، شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن (CPI) که شامل مواد غذایی نمی‌شود، اما هزینه‌های نفت را در بر می‌گیرد، در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش یافت.

این افزایش، بیشترین میزان از فوریه ۲۰۲۰ بوده است. در ماه اکتبر هم ۰.۱ درصد افزایش را ثبت کرده است.

این افزایش در اثر رشد ۱۵.۶ درصدی هزینه‌های انرژی اتفاق افتاده است. هزینه‌های مواد غذایی نیز ۱.۴ درصد رشد داشته که نشان می‌دهد خانوار‌ها با وجود پایین ماندن حقوق خود، با افزایش هزینه خواربار مواجهند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: