کد خبر: ۳۶۷۴۲۹
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
0
نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران با اشاره به الزام آور شدن درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا گفت: این موضوع در دو مرحله اجرایی شده است.
دستورالعمل درج قیمت ۱۴ قلم کالا ابلاغ شد
جلال‌الدین محمد شکریه نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران ، با اشاره به الزام آور شدن درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا گفت: این موضوع در دو مرحله اجرایی شد که در مرحله نخست ۶ قلم کالا بود و در مرحله دوم ۸ قلم کالای دیگر اضافه شد.

او ادامه داد: در واقع هدف از اجرای این طرح این است که باید قیمت تمام شده کالا با تمامی موارد بر روی کالا درج شود و اگر غیر این مبلغ درج شده به مشتریان فروخته شود، قطعا برخورد‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

به گفته نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران در مجموع ضریب سود پخش سراسری ۱۰ درصد و سود خرده فروشی برای کالا‌های اعلام شده ۱۰-۷ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب است.

شکریه ادامه داد: همچنین خرده فروشان باید نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف کننده با لحاظ سود و هزینه‌های مجاز و البته هزینه رفت و آمد‌ها هم در چارچوب مصوبات اقدام و همچنین درصد سود اعمالی را نیز به صورت شفاف درج کنند.

او گفت: در واقع هدف از اجرای این کار کنترل و بازرسی بر بازار است که در شرایط کنونی نسبت به دوره‌های قبلی بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است؛ تمامی واحد‌های صنفی توزیع کننده از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ از خرید کالا‌های آب معدنی، آب میوه، ماءالشعیر، نوشابه‌های گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال و فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بدون درج قیمت تولیدکننده بر روی بسته بندی خودداری و نسبت به نصب برچسب قیمت فروش با لحاظ سود و هزینه‌های مصوب به منظور شفاف سازی اقدام کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: