April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۴۷۳
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
0
دولت آمریکا که به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن دست زده است، از چین خواست برای ۱۸ تن از پرسنل اعزامی خود درخواست ویزا کرده است.
درخواست عجیب آمریکا از چین!
گروهی از مقامات آمریکایی به عنوان بخشی از هیاتی اعزامی از سوی آمریکا به چین برای تامین پشتیبانی‌های امنیتی در طول بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن درخواست ویزا کرده‌اند. درخواستی که بعد از اعلام تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها از سوی واشنگتن مطرح می‌شود.

طبق گفته دو منبع و یک سندی که مورد استناد روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست قرار گرفت، دولت آمریکا اخیراً درخواستی برای دریافت ویزای سه ماهه برای فهرستی متشکل از ۱۸ شخص برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ با هدف ارائه "عملیات‌های پشتیبانی امنیتی" نزد چین مطرح کرده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که از ۱۸ نام موجود در این فهرست، ۱۵ نفر از پرسنل آمریکایی وزارت خارجه و یک نفر نیز از پرسنل پنتاگون هستند. به نظر می‌رسد اکثر آن‌ها جزو مقامات رده متوسط ​​تا پایین هستند. همچنین طبق این گزارش، آمریکا به مقامات چینی اعلام کرده ممکن است در ماه‌های آینده برای ۴۰ مقام دیگر نیز درخواست روادید ارسال کند.

مشخص نیست که آیا چین برای این مقامات آمریکایی ویزا صادر خواهد کرد یا خیر، اما یک فرد مطلع به وضعیت گفت که دو دولت تعاریف بسیار متفاوتی از تحریم دیپلماتیک دارند.

پکن سفر این ۱۸ مقام آمریکایی را به مثابه ناکام شدن تلاش آمریکا برای تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها می‌داند. واشنگتن معتقد است که افراد ذکر شده نمایندگان رسمی نیستند، بلکه به جهت ارائه پشتیبانی‌های امنیتی و پزشکی در بازی‌ها شرکت خواهند کرد.

این درخواست‌ها پس از آن مطرح شدند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر نوامبر تأیید کرد که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است. در ششم دسامبر، دولت او اعلام کرد که هیأت رسمی آمریکا را در اعتراض به آنچه "نسل‌کشی و جنایات ضد بشری مداوم چین در سین‌کیانگ" خواند، به این بازی‌ها اعزام نخواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: