کد خبر: ۳۶۷۵۰۲
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
0
استاد بیماری‌های عفونی گفت: بیماری مننژیت به دنبال عفونت‌های ناشی از سینوزیت‌های درمان نشده، عفونت‌های گوشی و گاهی به دنبال ضربه‌های سر بروز پیدا می‌کند. سه پایه این بیماری تب، استفراغ و سردرد است.
نشانه‌های اولیه ابتلا به مننژیت چیست؟
داوود یادگاری نیا، استاد بیماری‌های عفونی درباره «ویژگی بیماری مننژیت»، گفت:بیماری مننژیت بیماری میکروبی است و نخاع و لایه‌های مغزی را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به علل بروز بیماری مننژیت، گفت:‌این بیماری معمولا به دنبال عفونت‌های ناشی از سینوزیت‌های درمان نشده، عفونت‌های گوشی و گاهی به دنبال ضربه‌های سر و عمل روی مغز فرد بروز پیدا می‌کند.

این استاد بیماری‌های عفونی یادآور شد: سه پایه این بیماری تب، استفراغ و سردرد است. اگر بیمار دیر مراجعه کند گاهی منجر به تشنج، اختلالات هوشیاری و به کما رفتن می‌شود.

یادگاری نیا ابراز داشت:گاهی به علت بیماری‌های ویروسی بروز می‌کند؛ ضمن اینکه افرادی که آبسه گلو یا سابقه ضربه سر، اشکالات آناتومی استخوان مغز و نقص سیستم ایمنی دارند بیشتر در معرض ابتلا هستند.

وی یادآور شد:اگر افراد مبتلا شده زود مراجعه کند بیشتر این افراد بهبودی کامل پیدا می‌کنند، اما در افرادی که دیر مراجعه می‌کنند منجر به اختلالات مغزی، اختلالات هوشیاری، بی خوابی شده و مدت طولانی درگیر بیماری خواهند شد.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره اینکه «کدام فصول سال بیماری مننژیت شیوع بیشتری دارد؟»، بیان داشت: این بیماری بیشتر در فصول سرد سال بیشتر شیوع دارد؛ چون در این فصول عفونت ویروسی بیشتر است.

منبع:بهداشت نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: