کد خبر: ۳۶۷۵۵۸
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
0
نماینده امنیتی مجلس که تخصصی در اقتصاد ندارد کارشناس اقتصاد شد و صحبت‌های خاصی درباره ارز ترحیحی و مافیای خودرو مطرح کرد.
راهکار نماینده امنیتی مجلس برای مشکل دلار ۴۲۰۰ تومانی
علیرغم وجود ده‌ها گزارش کارشناسی و مشاهدات میدانی که نشان می‌دهد کالا‌های مشمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تورم بالاتری نسبت به میانگین سایر کالا‌های داشته اند و ارز ترجیحی سفره ایرانیان را کوچکتر و بر تعداد میلیاردر‌های رانتی افزود است، همچنان عده‌ای از نمایندگان با اهداف مبهم در حال تذکر‌های روزمره نسبت به عواقب وخیم حذف این بمب ساعتی در اقتصاد ایران هستند! و کار را برای دولت دشوارتر می‌کنند.

در تازه‌ترین مورد، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واقعا تبعات سنگینی برای مردم به دنبال دارد. ما باید عرضه خود را در نظارت بر روی توزیع نهاد‌های دامی و کنترل بازار انجام دهیم. قطعا زحمت این کار کمتر از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود. جامعه کشش و تحمل تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ندارد انتظار می‌رود هیات رئیسه در تعامل با دولت این موضوع را به صورت جدی دنبال کند.

از نظر این نماینده امنیتی مجلس، دادن یارانه مستقیم به مردم که زیرساخت آن از سال ۱۳۸۹ وجود دارد پرزحمت است و بهتر است کار کم زحمت؛ نظارت بر میلیون‌ها تن نهاده دامی، صد‌ها حساب و هزاران متقاضی دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی همراه با مسائل درونی بانک مرکزی، پایش هزاران داروخانه و فعال صنعت پزشکی، نظارت بر هزاران واحد مرغداری و ده‌ها هزار مرغ فروش (وزارت جهاد نیز به مرغ فروشی روی آورده است)، مراقبت برای عدم تحویل ذرت و ... وارداتی به شیرینی فروش ها، عدم قاچاق دارو به خارج و فعالیت‌هایی از این دست انجام شود که تاکنون کشوری موفق به انجام آن و بهینه سازی اقتصاد با نظام چندنرخی نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: