کد خبر: ۳۶۷۵۹۶
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
0
کارشناس بازار سرمایه گفت: نسبت به عوامل کلان اقتصادی مانند، نرخ خوراک پتروشمی ها، نرخ سود و نرخ ارز بانکی و میزان مالیات برای تولیدی‌ها اعتماد و اطمینان وجود نداشت که مصوبات دولت موجب شفافیت و ایجاد اطمینان در این موارد شد.
افزایش شفافیت و ایجاد اطمینان در بازار سرمایه با مصوبه ۱۰ بندی دولت
دولت مصوبه ۱۰ بندی در حمایت از بازار سرمایه دارد تا بورس جانی دوباره بگیرد. میثم فدایی سرپرست فرابورس با حضور در گفتگوی تیتر امشب شبکه خبر درباره تاثیر این مصوبات گفت: یکی از نکات مثبت این مصوبات این است که تمامی صنایع بورسی را در بر گرفته و نکته دیگر نیز هماهنگی بانک مرکزی و وزات اقتصاد است.

وی تاکید کرد: برخی از مواد این بسته، خواسته و مطالبه چندین ساله فعالان بازار سرمایه است.

فدایی درباره بند اول این بسته درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: با این مصوبه برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع وابسته یک سقف تعیین شد که به تحلیلگران اقتصادی اجازه پیش بینی و کشف قیمت سهام شرکت‌های بورسی این حوزه را می‌دهد.

سرپرست فرابورس درباره اهمیت مصوبه تغییر نکردن فرمول حقوق دولتی معادن گفت: معادن را نباید به تنهایی نگاه کرد بلکه بسیاری از صنایع مانند صنعت خودرو و فولاد و مانند آن به معادن مرتبط هستند و در صورت تغییر فرمول حقوق دولتی معادن، همه صنعت‌های تابع آن‌ها متاثر می‌شدند و این مصوبه نگرانی همه این معادن و صنایع را مرتفع کرد.

سید فرهنگ حسینی - کارشناس بازار سرمایه دیگر میهمان این گفتگو درباره میزان تاثیر این مصوبات گفت: یک بی اعتمادی نسبت به عوامل کلان اقتصادی مانند، نرخ خوراک پتروشمی ها، نرخ سود و نرخ ارز بانکی و میزان مالیات برای تولیدی‌ها وجود داشت که این مصوبات موجب شفافیت و ایجاد اطمینان در این موارد شد.

وی افزود: اعتمادی که در پی این مصوبات ایجاد شد، سبب رشد حدود ۱۰۰ هزار واحدی شاخص بورس در یک هفته اخیر شد.

حسینی درباره مصوبه افزایش سرمایه صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: این صندوق برای مواقع بحرانی بازار سرمایه تشکیل شده است تا به نقد شوندگی و تعادل بازار کمک کند و در موارد قبلی خوب عمل کرده است. افزایش سرمایه این صندوق‌ها موجب حمایت از بازار می‌شود.

همایون دارابی - کارشناس بازار سرمایه درباره ویژگی‌های این بسته گفت: ویژگی مهم این بسته این است که به حمایت ویژه از تولید و واحد‌های تولیدی بورس می‌پردازد. از مهمترین این حمایت‌ها می‌توان به کاهش ۵ درصد مالیات شرکت‌های تولیدی اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: