April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۰۰
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
0
معاون اقتصادی رئیس جمهور طی نامه‌های جداگانه ضمن ابلاغ سرفصل وظایف هر یک از دستگاه‌های دولتی در چارچوب نقشه راه رشد غیرتورمی از آن‌ها خواست تا ظرف یک ماه برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه کنند.
نامه محسن رضایی به وزارتخانه‌ها+ سند
اواخر آبان ماه بود که وزارت اقتصاد از نقشه راه رشد غیر تورمی رونمایی کرد. این طرح تنها برخی محور‌های کلی را در برداشت و براساس توضیحات ارائه شده از سوی وزارت اقتصاد باید با همکاری دیگر دستگاه‌های کشور به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود.

برهمین اساس محسن رضائی معاون حقوقی رئیس جمهور طی نامه‌های جداگانه وظایف هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت را به آن‌ها ابلاغ کرده تا برنامه‌های عملیاتی خود را برای بررسی و تصویب در ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه کنند. با توجه به تاریخ ارسال و زمان تعیین شده در نامه‌ها، دستگاه‌های اجرایی کشور باید برنامه مورد نظر خود را تا تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ تدوین کنند.

سرفصل وظایف وزارت اقتصاد و دارایی در نقشه راه رشد غیر تورمی به شرح زیر است:

- رفع موانع ورود به کسب و کار با همکاری دستگاه‌های صادر کننده مجوز کسب و کار

- افزایش منابع بودجه و تأمین مالی غیرتورمی کسری بودجه با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت حقوقی ریاست جمهوری

- کاهش اصطکاک‌های تولید با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و قوه قضائیه

- تقویت تأمین مالی زنجیره‌ای با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
 
نامه محسن رضایی به وزارتخانه‌ها+ سند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: