April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۰۵
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
0
سوددهی شرکت‌های صنعتی در چین ۹ درصد رشد سالانه در نوامبر داشته که بسیار کمتر از رشد ۲۴.۶ درصدی ثبت شده در ماه قبل از آن است.
کاهش سود صنعتی چین با افت قیمت مواد اولیه
طبق گزارش اداره آمار چین، سوددهی شرکت‌های صنعتی این کشور با سرعت بسیار کمتری در ماه نوامبر رشد داشته‌است.

سوددهی صنعتی چین 9 درصد به‌صورت سالانه در نوامبر افزایش داشت و به 805.96 ملیارد یوآن معادل 126٫54 میلاد دلار رسید. این رقم در ماه اکتبر برابر با 24٫6 درصد بود.

سود شرکت‌های صنعتی چین از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه نوامبر 38 درصد افزایش سالانه داشت و به 7.98 تریلیون یوان رسید، درحالی‌که این رقم در 10 ماه اول 2021 برابر با 42٫2 درصد بود.

درحالی‌که دولت چین تلاش کرده مانع افزایش قیمت عمده‌فروشی در ماه نوامبر شود، اما محدودیت‌های وضع‌شده و تاثیر آن بر بخش‌های معدن‌کاری و مواد خام اولیه، رشد کلی سوددهی را ضعیف کرده‌است.

تورم درب کارخانه در چین در ماه نوامبر کمی کاهش داشت که نتیجه سخت‌گیری دولت در مورد قیمت کالاها بود. پکن تلاش می‌کند تأثیرات فلج‌کننده اقتصادی افزایش قیمت‌ها را کاهش دهد.

دومین اقتصاد بزرگ دنیا که شتاب رشد اقتصاد خود از بحران کرونا را ازدست‌داده، با چالش‌های مختلفی مواجه است. کمبود کالاها تشدید شده، اختلال‌ زنجیره ‌های عرضه ادامه دارد و محدودیت‌های کرونایی به هزینه کرد مردم آسیب رسانده‌است.

بانک مرکزی چین ماه گذشته میزان پول نقدی را که بانک‌ها در ذخایر خود نگه می‌دارند کاهش داد و نرخ بهره یک‌ساله را هم برای تحریک رشد اقتصاد پایین آورد.

اطلاعات سود صنعتی چین شامل شرکت‌های بزرگ با درآمد سالانه بیش‌از 20 میلیون یوان از فعالیت‌های اصلی آن‌ها می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: