April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۱۳
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
0
شرکت‌های بیمه برای انجام عملیات خود اعم از بیمه‌گری و یا سرمایه‌گذاری مستلزم پذیرش ریسک هستند.
کاهش ۱۴ برابری ریسک بازار بیمه تعاون
شرکت بیمه تعاون نیز به عنوان یکی از شرکت‌های بیمه گری باید در هر دوره مالی ریسک‌های خود را محاسبه کرده و به ذی‌نفعان خود گزارش دهد.

بر اساس آخرین گزارش حسابرس شرکت بیمه تعاون در دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ وضعیت ریسک شرکت بیمه تعاون به شرح زیر است.

کاهش ۱۴ برابری ریسک بازار بیمه تعاوناما شرکت بیمه تعاون در یکی دو سال اخیر نسبت به دوره‌های مالی گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
کاهش ۱۴ برابری ریسک بازار بیمه تعاونهمان گونه که از دو جدول محاسبه ریسک شرکت بیمه تعاون مشخص است این شرکت توانسته شرایط مالی خود را بیش از دو برابر افزایش داده و ریسک‌های موجود را بهبود ببخشد و شرکت را از خطرات احتمالی دور کند.

بر اساس تعریف بیمه مرکزی، ریسک بیمه گری؛ ریسک‌هائی که موسسه بیمه به دلیل صدور بیمه نامه و قبولی اتکائی با آن مواجه است. در دو سال گذشته بر اساس این امار‌ها ریسک صدور بیمه شرکت بهبود یافته و از رقم یک هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال در دو سال گذشته به دو هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال در پایان شش ماهه نخست امسال رسید.

همچنین ریسک بازار بر اساس تعریف آیین نامه‌های بیمه مرکزی، ریسک هائی که موسسه بیمه به دلیل نوسان قیمت در بازار با آن مواجه است. در این دو دوره ریسک شرکت ۱۴ برابر کاهش یافته است. همانگونه که مشخص است ریسک بازاری ۲۸ میلیاردی به ۴۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

ریسک کل شرکت نیز به رقم دو هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال رسیده است.

این شرایط، نشان می‌دهد که وضعیت شرکت بیمه نعاون در حال بهبود بوده نسبت به سرمایه، حق بیمه تولید شده و خسارت پرداختی رو به بهبود بوده و روز به روز این شرکت جایگاه خود را در بین دیگر شرکت‌های بزرگ پیدا می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: