April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۲۷
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
0
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در شرایط فعلی بیش از نیمی از قطعات لوازم خانگی باید در داخل تولید شود و در یک بازه زمانی کوتاه مدت نیز این عدد به ۱۰۰ درصد برسد در غیر این صورت واردات قطعات موردنیاز تولید لوازم خانگی برای مونتاژ در داخل، پوششی برای واردات است.
واردات لوازم خانگی با اسم رمز تولید داخلی
بهزاد رحیمی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ضروروت توجه وزارت صمت به تولید لوازم خانگی باکیفیت و با قیمت مناسب، گفت: باید از تولید داخلی حمایت شود، اما این حمایت باید به نحوی باشد این صنعت ارتقا یابد، در شرایطی که واردات لوازم خانگی ممنوع است تولیدکنندگان این حوزه باید برای تولید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب برنامه‌ریزی کرده و در این راستا گام بردارند، زیرا این محصولات نقش مهمی در زندگی مردم دارند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور تجربه نامناسبی در حوزه انحصار خودرو دارد، افزود: طبق تجربه‌های قبلی، تولیدکنندگان در بازار بدون رقیب، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و از کیفیت می‌کاهند که انتظار می‌رود، صنعت لوازم خانگی این مسیر را طی نکند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید علاوه بر تامین مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی، بر محصولات تولیدی نیز نظارت کند تا زمینه سوءاستفاده از بازار انحصاری برای تولیدکنندگان ایجاد نشود. همچنین ایجاد شرایط مناسب برای ورود تولیدکنندگان جدید به بازار، از دیگر الزامات است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر وارداتی بودن قطعات موردنیاز تولید لوزام خانگی و مونتاژ این قطعات در داخل، تصریح کرد:در شرایط فعلی حداقل باید بیش از نیمی از قطعات لوازم خانگی باید در داخل تولید شود و در یک بازه زمانی کوتاه مدت نیز این عدد به ۱۰۰ درصد برسد در غیر این صورت واردات قطعات موردنیاز تولید لوازم خانگی برای مونتاژ در داخل همانند پوششی برای واردات است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: