April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۴۲
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
0

تهران اهواز همانند تهران مشهد جزو سفرهای طولانی به حساب می‌آید. یعنی حتی وقتی که می‌خواهند از بعد مسافت و زمان، طولانی‌بودن یک سفر را مثال بزنند، از سفر تهران اهواز نام می‌برند. این سفر به‌صورت زمینی حدود 9 الی 12 ساعت به طول می‌انجامد.

پس حدود 1 الی 2 وعده غذایی در طول مسیر خواهید بود. به نظرتان بهترین غذاهای مناسب برای سفر تهران اهواز کدام است؟ خب شاید بگویید بستگی دارد که از چه روشی برای سفر استفاده کنیم؟ حق با شماست! مثلاً اگر بلیط تهران اهواز را به‌صورت زمینی تهیه کرده باشید، باید یک سری غذاهای خاصی را همراه خود ببرید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بر اساس نوع سفرتان، بهترین غذاهایی که می‌توانید همراه ببرید را به شما معرفی کنیم.

غذاهای مناسب سفر زمینی با اتوبوس

اگر اقدام به خرید بلیط اتوبوس تهران اهواز کرده باشید، باید بررسی کنید که اتوبوس یخچال‌دار است یا نه؟ اگر اتوبوس یخچال‌دار باشد، می‌توانید غذاهای خراب‌شدنی را نیز همراه خودتان ببرید.

مثلاً انواع ساندویچ سرد همانند الویه یا کالباس در این شرایط گزینه‌های مناسبی به حساب می‌آیند. در شرایطی که اتوبوس یخچال‌دار نباشد، می‌توانید انواع غذاهایی که خرابی کمتری دارند را همراه ببرید. البته توجه داشته باشید که امکان گرم‌کردن غذا در اتوبوس وجود ندارد.

 البته همه اتوبوس‌ها در مسیر جلوی رستوران‌های معروف و باکیفیت توقف می‌کنند. پس می‌توانید در این رستوران‌ها غذایتان را نوش جان کنید. البته سیستم گوارشی برخی افراد با غذاهای بین‌راهی میانه خوشی ندارد. پس بهتر است با مقداری کیک و بیسکوییت خودتان را سیر نگه دارید تا به اهواز برسید.

البته برخی اتوبوس‌های VIP، یک وعده اصلی و یک میان‌وعده هم برای مسافران فراهم می‌کنند. اگر می‌خواهید از این امکان استفاده کنید، باید به این موضوع حین خرید بلیط تهران اهواز اشاره نمایید تا متصدی چنین بلیطی تهیه کند.

غذاهای مناسب سفر زمینی با قطار

در سفر ریلی، انتخاب غذا چالش بزرگی نیست. زیرا در تمامی قطارها، یک واگن کامل به رستوران قطار اختصاص می‌یابد. غذاهای قطار کیفیت متوسط و قیمت نسبتاً گرانی دارند. به همین خاطر شاید بسیاری از مسافران ترجیح دهند غذا همراه خودشان بیاورند. اگر به‌دنبال یک ترفند عالی هستید، باید بدانید که می‌توانید از فن‌کوئل کوپه‌ها برای سرد نگه داشتن یا گرم‌کردن غذاهای خود استفاده کنید.

در تابستان، می‌توانید غذاهایی همانند ساندویچ سرد همراه خود بیاورید و روی فن‌کوئل کوپه خودتان قرار دهید تا خنک بماند. البته به این شکل بوی ساندویچ در تمام کوپه می‌پیچد! در فصل زمستان نیز وقتی که سیستم گرمایشی قطار روشن است، با قرار‌دادن غذا روی فن‌کوئل می‌توانید آن را گرم کنید.

البته درنظر داشته باشید که داخل هر واگن، یک بوفه اختصاصی وجود دارد که از آن می‌توانید انواع تنقلات همانند کیکی و بیسکویت یا چای تهیه کنید. البته سفر ریلی از تهران به اهواز حدود 18 ساعت به طول می‌انجام و شاید عملاً سیر نگه داشتن خودتان با تنقلات کار دشواری باشد. پس بهتر است چند غذای ساندویچی همراه خودتان بیاورید.

غذاهای مناسب سفر هوایی

پرواز تهران به اهواز کمتر از دو ساعت به طول می‌انجامد. با وجود این، در صورتی که در تایم نهار یا شام داخل هواپیما حضور داشته باشید، شرکت هوایی بر اساس نوع خدمات خود، از شما در وعده شام یا نهار پذیرایی خواهد کرد. پس در صورتی که با هواپیما سفر می‌کنید، نیازی نیست تا نگران غذاهای مناسب برای سفر باشید.

غذاهای مناسب سفر زمینی با خودرو شخصی

گاهی هم برخی افراد به‌جای خرید بلیط تهران اهواز ، خودشان به دل جاده می‌زنند تا فرمان را به دست بگیرند و از ماجراجویی در سفر لذت ببرند. در صورتی که همراه وسیله نقلیه شخصی خودتان سفر می‌کنید، بر اساس تجهیزاتی که همراه دارید، می‌توانید انواع غذاهای مختلف را همراه بیاورید.

اگر وسیله گرم‌کردن همانند گاز پیک‌نیکی یا اجاق‌های مسافرتی همراه دارید، حتی می‌توانید خودتان آشپزی کنید و غذاهای ساده‌ای همانند املت، کوکوسبزی، نیمرو یا سوسیس تخم‌مرغ آماده کنید. حتی با قرار‌دادن یک یخدان ساده یا یخچال‌های فندکی، می‌توانید انواع غذاهای سرد و خراب‌شدنی همانند کالباس یا الویه همراه بیاورید. غذاهای کنسروی نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر تهران به اهواز باشند. کنسرو تن ماهی، کنسرو لوبیا و ... غذاهایی با آماده‌سازی بسیار راحت هستند.

البته در طول مسیر می‌توانید کنار رستوران‌های شلوغ توقف کنید تا غذای خودتان را داخل رستوران نوش جان نمایید. البته همان طور که اشاره کردیم، سیستم گوارش برخی افراد سازگاری چندانی با غذاهای بین‌راهی ندارد. پس در این شرایط بهتر است از غذاهای سالمی که خودتان به آن اطمینان دارید استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید بهتر است از رانندگان اتوبوس و تاکسی‌هایی که تردد بسیاری در جاده دارند درباره بهترین رستوران‌ها سؤال کنید تا از بابت کیفیت آن آسوده‌خاطر باشید.

به‌صورت کلی باید گفت که در سفر تهران اهواز، باید حدود 1 الی 2 وعده را در طول مسیر میل کنید. پس در این شرایط باید حتماً بر اساس روش سفری که پیش رو می‌گیرید، به فکر وعده‌های غذایی خود باشید. از قلم انداختن یک وعده غذایی هم می‌تواند به سیستم گوارش آسیب برساند. پس به تغذیه خود اهمیت دهید تا از هر لحظه سفرتان لذت ببرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: