April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۷۲۶
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
0

این روزها که بازار ارزهای دیجیتال افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند، این بازارهای برای ایرانیان نیز جذابیت یافته و تعداد چشمگیری از مردم ایران به سرمایه‌گذاری در این بازارها می‌پردازند. بااین‌وجود اعمال تحریم‌های بین‌المللی، باعث محدودیت و مشکلات زیاد برای ایرانیانی که علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دارند، شده است. این محدودیت‌ها باعث شده‌اند که کاربران ایرانی ارزهای دیجیتال خود را از صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول‌های خارجی به کیف پول‌های سخت‌افزاری و... منتقل کنند. مشکل این کیف پول‌ها نیز بالا بودن درصد کارمزد برای تراکنش‌ها است که برای کسانی که تعداد معاملات روزانه بالایی دارند مناسب نیست.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

راه‌های خرید ارز دیجیتال برای ایرانیان

بنابراین کاربران ایرانی سه گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پیش‌روی خود دارند؛ اولین گزینه استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است، دومین گزینه استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال نامتمرکز و گزینه سوم که ما در این مطلب به‌نوعی به آن خواهیم پرداخت، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است که برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران ایرانی محدودیتی قائل نیستند.

سرمایه‌گذار ایرانی برای خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی، فقط می‌تواند به صرافی‌هایی که مجاز به ارائه خدمات به ایرانیان داخل ایران هستند مراجعه کند یا از راهکارهایی برای دورزدن محدودیت‌های صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی استفاده کند. مورد اول هم کم است و هم احتمال دارد آن صرافی‌ها برای کلاهبرداری از ایرانیان این اجازه را بدهند؛ در مورد دوم هم احتمال مسدود شدن حساب و ازدست‌رفتن سرمایه بالا است.

با این حساب پیداکردن صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و مجاز که به سرمایه‌گذاران ایرانی خدمات بدهد خیلی سخت است. دراین‌بین این سؤال‌های مهم و اساسی پیش می‌آید: یک صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر و مناسب چه مشخصه‌ای دارد؟ کدام صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای سرمایه‌گذاران ایرانی مناسب است؟ یا کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‎کند؟ ما در این مطلب می‌کوشیم به این سؤالات پاسخ مناسب و مفیدی بدهیم.

یک صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر و مناسب چه مشخصه دارد؟

پیش از پرداختن به صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی‌ که مناسب سرمایه‌گذاران ایرانی هستند، لازم است بدانید که مزایا و معایب یک صرافی ارز دیجیتال کدام است و مشخصه یک صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر و مناسب چیست؟

به‌طور خلاصه مناسب‌ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای سرمایه‌گذاران ایرانی، آن صرافی است که سرمایه‌گذار ایرانی بدون دردسر و سختی در آن ثبت‌نام احراز هویت کند و بتواند به خرید و فروش یا انتقال ارز دیجیتال خود بپردازد.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

صرافی‌های ارز دیجیتال به دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. در نوع متمرکز کاربر باید احراز هویت شود. این نوع صرافی احتمالاً یک دفتر اداری مشخص دارد و تمام معاملات کاربران در سیستمش ثبت می‌شود و به دارایی‌های کاربران نظارت دارد. در این صرافی کاربر با دادن یک سفارش خرید یا فروش بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر، می‌تواند به معامله ارزهای دیجیتال با دیگر کاربران در بستر صرافی بپردازد. اما صرافی غیرمتمرکز، صرفاً بستری را برای معامله بین معامله‌گران ترتیب می‌دهد و اطلاعات تراکنش‌ها، در صرافی ثبت نمی‌شود و مستقیماً روی بلاک‌چین ثبت می‌شوند. این صرافی‌ها معمولاً مکان معینی ندارند و تمام معاملات را بر بستر قراردادهای هوشمند انجام می‌دهند، بنابراین هیچ نظارتی بر دارایی‌های کاربران وجود ندارد.

مشخصه‌های اساسی یک صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر و مناسب به شرح زیر است:

۱. محدودیتی برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف نداشته باشد.

۲. از خرید و فروش انواع مختلف و زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند.

۳. در مقابل حملات سایبری و دستبرد هکرها امن باشد و از سرمایه کاربران خود به‌خوبی محافظت کند.

۴. استفاده از سایت و خدمات صرافی، ثبت نام و احراز هویت برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران آسان باشد.

۵. کارمزد معاملات در آن بالا نباشد.

۶. پشتیبانی شبانه‌روزی داشته باشد و سؤالات کاربران خود را در کمترین زمان پاسخ دهد.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‎کند؟

صرافی‌های ارز دیجیتالی که با ایران کار می‌کنند و به سرمایه‌گذاران ایرانی خدمات می‌دهند خیلی کم هستند و این صرافی‌های محدود نیز اعتبار و امنیت نسبتاً کمی دارند. البته بعضی از صرافی‌های معتبر هستند که اجازه داشتن اکانت با خدمات محدود بدون احراز هویت به سرمایه‌گذاران می‌دهند. در ادامه این مطلب، برخی از این صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس

صرافی ارز دیجیتال کوینکس از معدود صرافی‌های معتبر و امن است که سال‌هاست بدون هیچ مشکل و محدودیتی به سرمایه‌گذاران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. شرایط و مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در این صرافی بسیار آسان است و خدمات آن برای سرمایه‌گذاران محدودیتی ندارد و کاربران می‌توانند تراکنش‌های مالی نامحدودی در آن داشته باشند. اما در نظر داشته‌باشید خدمت‌رسانی به ایرانی‌ها در بازار ارز دیجیتال، تخلف محسوب می‌شود و ممکن است کوینکس دچار مشکل در این زمینه شود.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین

صرافی ارز دیجیتال کوکوین نیز اگرچه امکان احراز هویت ایرانیان در آن وجود ندارد، اما سقف محدودیت آن برای کاربران احرازنشده، عدد خوبی است و می‌توان مقدار خوبی در این صرافی فعالیت کرد. صرافی کوکوین کارمزد بسیار ناچیزی در حدود ۱/۰ درصد از تراکنش‌های کاربران خود می‌گیرد. این صرافی علاوه بر معتبر بودن، امنیت بالایی نیز دارد. نکته مهم درمورد این صرافی داشتن تعداد بالای کاربر در بازار آن است.

لازم به ‌ذکر است سرمایه‌گذارانی که حساب کاربری خود را در این صرافی ارز دیجیتال با ایمیل فعال کرده‌اند، تا سقف ۲ بیت کوین امکان تراکنش دارند. سرمایه‌گذارانی که مراحل ثبت‌نام خود را کامل کرده‌اند و با مدارک هویتی و شماره تلفن همراه، حساب کاربری خود را فعال کرده‌اند، تا سقف ۵۰ بیت کوین در این صرافی ارز دیجیتال می‌توانند به تراکنش‌های مالی خود بپردازند.

معامله امن با صرافی‌های ارز دیجتال ایرانی

با تمام این تفاسیر می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که ما گزینه‌های اندکی برای انتخاب صرافی‌های خارجی داریم. با توجه به توسعه علم و فناوری و رشد زیرساخت‌های مربوط به آن در کشور صرافی‌های ارز دیجیتال حرفه‌ای در کشور خودمان شروع به فعالیت کرده‌اند. هر کدام از این صرافی‌ها با ویژگی‌های خاص و مزایای فراوان می‌توانند انتخابی هوشمندانه و امن برای ما باشند.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

با انتخاب پلفترم‌های داخلی دیگر تحریم‌های بین‌المللی ما را تهدید نمی‌کنند و اتفاقاتی مانند آن‌چه که با بایننس یا بیترکس تجربه کرده‌ایم رخ نمی‌دهد. از این صرافی‌ها که تیم توسعه‌دهنده‌ی حرفه‌ای دارند، می‌توان به تبدیل و نوبیتکس اشاره کرد.

کلام آخر

هر صرافی که سرمایه‌گذار ایرانی بتواند بدون دردسر و سختی در آن ثبت‌نام و احراز هویت کند و بتواند ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کند، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی است. از دیگر ویژگی‌های صرافی مناسب برای سرمایه‌گذاران ایرانی، پشتیبانی از تعداد ارزهای متنوع و زیاد است. در یک صرافی مناسب سرمایه‌گذاران ایرانی، ثبت‌نام و احراز هویت آسان و بدون مشکل است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: