April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۷۳۴
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
0
سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم اهل خبر‌های تلخ صبح جمعه نیست.
کنایه سنگین سخنگوی دولت به روحانی
بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره اخباری که پیرامون افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد. دولت به دنبال توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین است و طرحی برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین به صورت آزمایشی در دو جزیره پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس این طرح بنزین به افرادی که خودرو هم ندارند اختصاص می‌یابد. تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودرو‌ها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و یارانه‌ای یا معادل آن به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

جهرمی افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند؛ بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند. تاکید می‌شود قیمت بنزین قرار نیست هیچ تغییر کند.

سخنگوی دولت گفت:دولت سیزدهم اهل تصمیمات یک شبه نیست. دولت سیزدهم دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم اهل خبر‌های تلخ صبح جمعه نیست. این هم جزو میراث‌های تلخی است که در ذهن مردم برای این دولت به یادگار گذاشته شده است.

او ادامه داد: اینگونه نگرانی‌ها و شایعات ناشی از بی صداقتی و نامحرم دانستن مردم در گذشته است که به اعتماد عمومی آسیب رسانده است و از گذشته برای این دولت به ارث گذاشته شده است.

سخنگوی دولت گفت: هر برنامه‌ای که برای اصلاح ساختار‌های بودجه ریزی، بانکی، ارزی، یارانه‌ای و ... باشد که در بدنه کارشناسی و تصمیم گیری دولت به جمع بندی و تصمیم قطعی برسد را اعلام خواهیم کرد و مردم را از قبل در جریان هر برنامه اصلاحی قرار می‌دهیم.

بهادری جهرمی در نشست خبری با تاکید دوباره بر این که همانطور که پیشتر گفته شد هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین وجود ندارد افزود: یک اجرای طرح آزمایشی برای عادلانه‌تر شدن و شیرین‌تر شدن عرضه همین بنزین با همین نرخ قرار است انجام شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این طرح به صورت آزمایشی در دو جزیره اجرا خواهد شد پس از آنکه نتایج طرح را مردم دیدند در سطح ملی با اخذ تجارب اجرای آزمایشی، طرح اجرا خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: