کد خبر: ۳۶۷۷۶۰
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
0
بهرام عظیمی، کارگردان و فعال عرصه انیمیشن در نشست جایزه سال استیکر خاطره‌ای تعریف کرد که روایتگرِ ماجرای ۱۰۰ میلیون تومانی بود که جاسبی برای ذکر نامِ دانشگاه آزاد در یک رویداد هنری طلب کرده بود.
ماجرای ۱۰۰ میلیونی که جاسبی از بهرام عظیمی طلب کرد
نشست خبری سومین جایزه سال استیکر با حضور مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این رویداد، بهرام عظیمی رئیس هیات داوران و میثم عسگری مدیرعامل پیام رسان آی‌گپ و رئیس جایزه استیکر برگزار شد.

کلید فضای مجازی دست غربی‌هاست / رهبر انقلاب دوست داشت رئیس فضای مجازی باشد

مسعود شجاعی طباطبایی دبیر سومین جایزه سال استیکر در ابتدای صحبت‌هایش گفت: استیکر می‌تواند احساساتِ کاربران را برای مخاطبان‌شان بیان کند. این جشنواره به دنبال ایجاد استیکر‌هایی براساس فرهنگ ایرانی است. در این جشنواره با محصولی مواجهیم که در اختیار مردم‌قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی، یادآور شد: رهبر انقلاب درباره حساسیت و اهمیت فضای مجازی تاکید بسیار دارد. ایشان در جایی گفته است که اگر رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی می‌شدم. همین جمله اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد. چرا مسئولان ما اهمیت فضای مجازی را متوجه نیستند.

شجاعی تاکید کرد: در حال حاضر کلیدِ فضای مجازی دستِ غربی‌هاست. هر زمان از هر چیزی خوش‌شان نیاید، آن را ممنوع می‌کنند یا هر چیزی که دوست داشته باشند را مسدود می‌کنند.

در دولت قبل از آقای جهرمی وزیر ارتباطات پرسیدم که شما چه می‌کنید؟ اگر جهرمی در زمان وزارتش در وزارت ارتباطات روی یک پیام‌رسان سرمایه‌گذاری جدی می‌کرد حتما به نتایج خوبی می‌رسیدیم.

این هنرمند درباره جایگاه کارتون و کاریکاتور کشورمان در عرصه جهانی گفت: ما به طور متوسط در حوزه کارتون و کاریکاتور هر هفته ۳ جایزه مهم داریم که به هنرمندانِ ایرانی تعلق می‌گیرد. در حوزه کارتون و کاریکاتور در میان سه کشور برتر جهان هستیم.

ماجرای ۱۰۰ میلیونی که دانشگاه آزاد از عظیمی طلب کرد

بهرام عظیمی رئیس هیات داوران جایزه سال استیکر گفت: جشنواره دوسالانه انیمیشن ما از بهترین‌های دنیاست. به واسطه کار‌های بزرگی که ایرانیان و خارجی‌ها برای این رویداد می‌سازند. بهترین هنرمندان انیمیشنِ جهان در دوسالانه انیمیشن شرکت می‌کنند. در همین جشنواره استیکر؛ بهترین‌های انیمیشن کشورمان شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این سه سال استیکر‌های درجه یکی در این جشنواره تولید شده است. اما آیا ما از این استیکر‌ها استفاده می‌کنیم؟ خود ما در خانواده‌مان از استیکر فیلم‌های استاد ملکی (ملکی همان کارگردانِ آماتوری است که بخشی از فیلم‌هایش در فضای مجازی گاهی دست به دست می‌شود) استفاده می‌کنیم. امسال پیژامه در استیکر‌ها جایگاه مهمی دارد و حس‌های عجیبی منتقل می‌کند.

عظیمی در بخشی از صحبت‌هایش نسبت به عملکرد بسیاری از مدیران به انتقاد پرداخت و گفت: بسیاری از مدیران ما اینگونه کار می‌کنند که تمام کارهایشان برای رضایت مدیر بالادستی‌شان است.

زمانی که خواستگاری رفتم نه تیپ و نه قیافه و نه هیکل داشتم. تنها چیزی که داشتم، دانشجو بودن بود. آن زمان دانشگاه رفتن خیلی مهم و با کلاس بود. الان همه دکتر هستند. در چند دهه اخیر یک سری آدم بی سواد و عقده‌ای سمت‌هایی گرفتند که جلوی هر کاری را که به نفع خودشان بود، گرفتند. همین افراد باعث شدند که جامعه از پیشرفت‌های بسیاری باز بماند.

این هنرمند با ذکر خاطره‌ای از عملکرد ضعیف دانشگاه آزاد در دوران ریاست جاسبی، تاکید کرد: یادم هست که در آن دوران برای جذب حمایتِ دانشگاه آزاد از یک رویداد هنری، نزد آقای جاسبی رفتیم. وقتی بحث مالی شد، رقمی که ما مطرح کردیم حدود ۳۰ میلیون تومان بود. اما جاسبی از ۱۰۰ میلیون تومان حرف می‌زد. ما خوشحال شدیم که بالاخره مدیری پیدا شد که می‌خواهد حمایتی بزرگ از رویداد‌های هنری بکند. در ادامه جلسه متوجه شدیم که جاسبی از ما انتظار دارد که ۱۰۰ میلیون به آن‌ها بدهیم! در واقع جاسبی معتقد بود که نام دانشگاه آزاد اگر قرار باشد در این رویداد مطرح شود، ما باید به دانشگاه پول بدهیم!

این در حالی بود که ما رفته بودیم تا از دانشگاه آزاد حمایت جذب کنیم.

استیکر‌های این رویداد انحصاری نیست / نسل سوم آی‌گپ در راه است

میثم عسگری مدیرعامل پیام رسان آی‌گپ و رئیس جایزه استیکر گفت: سال ۱۳۹۸ اولین دوره جشنواره استیکر را برگزار کردیم. سال اول ۵۰ هنرمند به مرحله نهایی رسیدند. هزار اثر به دبیرخانه رسیده بود. در سال دوم کارگاهی آموزشی برای هنرمندان به صورت آنلاین برگزار کردیم تا هنرمندتن با فضای ایموجی و استیکر آشنا شوند.

در سال دوم، هزار و ۱۹۲ اثر به جشنواره رسید تا در نهایت ۸۰۰ اثر به مرحله نهایی برسند. در سال دوم بخش استیکر متحرک را هم داشتیم.

وی ادامه داد: الان حدود هزار اثر از دور اول و ۵۰۰ اثر از دور دوم جشنواره، متحرک‌سازی شده‌اند. کارمان اختصاصی و انحصاری نیست. هدف‌مان تولید مجموعه آثاری براساس هویت ایرانی است. هزار و ۱۷۳ اثر به دبیرخانه جشنواره در دور سوم رسیده است. ۲۱ دی و همزمن با روز جهانی استیکر مراسم اختتامیه را برگزار و از برگزیدگان تقدیر می‌کنیم.

عسگری تاکید کرد: ما در این سال‌ها در آی‌گپ، تلاش کردیم تا از اطلاعات مردم محافظت کنیم و شکر خدا به خوبی این کار را انجام داده‌ایم. اما متاسفانه باز هم متهمیم به استفاده از اطلاعات مردم. نسل سوم آی‌گپ را در سه ماه آینده عملیاتی می‌کنیم. بخش استوری هم در این پیام رسان فعال خواهد شد. نسل سوم آی‌گپ تلاش کرده تا همراه و هم سطح با بهترین پیام‌رسانان جهان بوده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: