کد خبر: ۳۶۷۸۳۴
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
در معاملات صبح روز چهارشنبه ۸ دی، قیمت سکه در نیمه روز ۱۳ میلیون و ۴۵ هزار تومان تومان ثبت شد که نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است.
موج افت قیمت دلار به سکه رسید
امروز قیمت نیم سکه ۱۵ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت ۶ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به قیمت ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان مبادله شد و قیمت سکه گرمی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۵۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۰۰ تومان مبادله شد.

همچنین قیمت نیم سکه ۶ میلیون ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۰۵/۳۱ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۳۴ تومان است.

قیمت ارز دولتی امروز چهارشنبه هشتم دی ۱۴۰۰ توسط بانک مرکزی اعلام شد.
بر این اساس، نرخ دلار آمریکا بدون تغییر همچنان چهار هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است. همچنین یورو با قیمت ۴۷،۵۱۱ ریال، پوند انگلیس با قیمت ۵۶،۴۰۹ ریال، فرانک سوییس ۴۵،۸۰۷ ریال رقم خورد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران آخرین قیمت انواع ارز و طلا تا پیش از امروز را اظهار کرد: هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان و انس جهانی طلا با ۰.۱۴ درصد افت به یک هزار و ۸۰۷ دلار و ۱۳ سنت رسید.

وی افزود: همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۲۴ هزار تومان، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان، هر عدد نیم سکه به قیمت شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، هر عدد ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسید.

اکنون نرخ رسمی هر دلار آمریکا بدون تغییر چهار هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت آن در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۳۸۸ تومان است. همچنین قیمت هر یورو ۳۳ هزار و ۴۱۱ تومان و هر پوند ۳۹ هزار و ۷۹۹ تومان است.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با کاهش نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا و فروش بهتر از حد مطلوب خرده فروشی آمریکا که ریسک پذیری را بهبود بخشید، با کاهش روبرو شد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به بالاترین حد از ۱۷ دسامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، حضور چندانی در بازار وجود ندارد. آنچه روند افزایشی طلا را محدود می‌کند نرخ‌های واقعی هستند که ممکن است افزایش پیدا کنند، زیرا اقتصاد از وقفه‌ای که بر اثر نگرانی از شیوع اُمیکرون پیدا کرده بود، بهبود می‌یابد.

مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت

دنیای اقتصاد نوشت: قیمت سکه امامی به دنبال افت نرخ دلار در بازار داخلی، روز سه شنبه در نزدیکی سطح ۱۳میلیون تومان به نوسانات خود با رنج منفی ادامه داد؛ به طوری که این فلز گرانبهای داخلی، روز گذشته توانست همچنان با مقاومت بالای سرمایه‌گذاران طلا روبه‌رو شود و سطح حساس و حمایتی ۱۳میلیون تومانی خود را حفظ کند.

بر این اساس، هر سکه امامی به قیمت ۱۳میلیون و ۲۰‌هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت. به گفته برخی از تحلیلگران، با مقاومت سخت سکه در این سطح می‌توان نتیجه گرفت که این کالا تمایلی به کاهش بیشتر قیمت ندارد و بیشتر در انتظار نتایج مذاکرات و تعیین روند دلار است؛ بنابراین در صورتی که افت قیمت دلار در روز‌های بعد ادامه پیدا کند، این سکه می‌تواند با سرعت بیشتری دچار کاهش قیمت شود. البته احتمال وقوع عکس این قضیه نیز وجود دارد.

طلا در سقف یک ماهه

اونس طلا روز گذشته معاملات بازار جهانی را صعودی پشت سر گذاشت. از این رو همسو با تقویت بازار سهام در ایالات‌متحده آمریکا، طلای جهانی نیز با افزایش قیمت همراه شد. به این ترتیب، با تضعیف ارزش دلار و نگرانی‌ها در مورد شیوع سویه اُمیکرون، ارزش طلای جهانی به بالاترین رقم از ۲۲نوامبر صعود کرد.

روز گذشته، هر اونس طلای جهانی در دامنه‌ای بین ۱۸۰۹ تا ۱۸۲۱ دلار معامله شد و در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران ۱۸۱۲ دلار بود. جیگار تیریودی، تحلیلگر بازار، در این خصوص به رویترز گفت: «تا زمانی که در مورد سویه اُمیکرون نگرانی وجود دارد، تقاضا برای سرمایه‌گذاری ثابت است. از این رو در نبود آمار‌های اقتصادی بزرگ، قیمت طلا احتمالا افزایش زیادی نخواهد داشت و در همین محدوده خواهد ماند.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: