کد خبر: ۳۶۷۸۷۳
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
0
سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در راستای توسعه ارتباطات مردمی و رونق حوزه گردشگری با ایران، پس از وقفه پنج ساله پرواز مسافربری از مبدا شهر «لاهور» به شهر «مشهد مقدس» را ازسر گرفته است.
پرواز هواپیمایی کشوری پاکستان به مشهد از سر گرفته شد
پس از مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای تسهیل آمد و رفت هوایی میان دو کشور همسایه و تلاش برای رونق صنعت گردشگری همچنین دیدار اخیر «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان با مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان، امشب اولین پرواز مسافربری شرکت پی آی‌ای از لاهور به مقصد مشهد مقدس صورت گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان طی گفت وگویی گفت: این پرواز چهارشنبه شب ساعت ۲۳ و ۱۹ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه بین المللی علامه اقبال شهر لاهور صورت گرفت و براساس برنامه اعلام شده ساعت ۱ و ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین می‌نشیند.

«عبدالله خان» افزود که پرواز برگشت ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد همان روز از مشهد برخاسته و ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی شهر لاهور به زمین می‌شیند.

«ارشد ملک» مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان نیز به همین مناسبت طی پیامی با اشاره به ازسرگیری پرواز مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد پس از وقفه ۵ ساله، اعلام کرد: پی آی‌ای به زودی برنامه پرواز هفتگی منظم از کراچی به مشهد مقدس و اتصال این پرواز به دیگر شهر‌های بزرگ پاکستان را اعلام خواهد کرد.

دهم آذرماه امسال مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد.

وی در دیدار با سفیر کشورمان اعلام کرد: پرواز‌های مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام می‌دهد و شنید‌ها از برقراری مجدد برنامه پرواز‌های شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد.

لاهور از شهر‌های مهم پاکستان و به 'قلب فرهنگی' این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پرواز‌ها می‌تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد.

همچنین آغاز پرواز‌های مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد مردم دو کشور همسایه از جمله سفر‌های زیارتی به اماکن مقدس ایران، موجب تقویت تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی بویژه تسهیل سفر‌های تجار دو کشور می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: