April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۹۸۲
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
0
طبق برخی گزارش‌ها داعش هنوز از میدان‌های نفتی موجود در شمال شرق سوریه بهره‌برداری کرده و فعالان در این مناطق را تهدید می‌کند.

داعش همچنان از میادین نفتی سوریه بهره‌برداری می‌کند

برخی گزارش‌ها حاکی از این هستند که گروه تروریستی داعش با گرفتن حق امتیازهایی از سرمایه‌گذاران نفتی در مناطق شمال شرق سوریه که در کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) هستند، از میدان‌های نفتی سوریه بهره‌برداری می‌کند.

طبق این گزارش‌ها، داعش کسانی را که حق امتیاز پرداخت نمی‌کنند، تهدید کرده، به محل‌های کار آنها یورش برده و کارگران مستقر در آنجا را به مرگ تهدید می‌کند.

این گروه تروریستی به تازگی بمب دست‌سازی را در مسیر اتوبوس کارگران که در حال بازگشت از کارگاه به منزلشان در حومه دیرالزور بود منفجر کرد که در نتیجه آن ۱۰ تن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین داعشی‌ها ماه گذشته میلادی پس از آنکه از سرمایه‌گذاران ایستگاه نفتی ابوحبیبه واقع در حومه شمالی دیرالزور خواستند سهمی از درآمدهای نفتی از این حوزه را به آنها پرداخت کنند، به این ایستگاه یورش بردند.

وزارت دفاع آمریکا اکتبر ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که برای حفاظت از میدان‌های نفتی موجود در شمال شرق سوریه و جلوگیری از کنترل دوباره داعش بر آنها، طرحی را برای تقویت حضور نظامی خود در آنجا برنامه‌ریزی می‌کند.

مناطق شمال شرق سوریه مخزن اصلی چاه‌های نفت در این کشور است، در این مناطق میدان‌های نفتی بزرگی حاوی ۷۰ تا ۸۰ درصد نفت و گاز سوریه وجود دارند.

طبق گزارش روزنامه ایندیپندنت، درگیری‌ها در سوریه باعث تعطیلی روند استخراج نفت در این منطقه شد، پیش از جنگ روزانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت در سوریه استخراج می‌شد اما اکنون این عدد حدود ۲۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: