قیمت طلا و برنامه‌های انقباضی فدرال در سال ۲۰۲۲
کد خبر: ۳۶۸۱۸۹
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
0
دوره‌هایی از اعمال سیاست انقباضی توسط فدرال رزرو وجود داشت که با رشد قیمت طلا همراه بود و تحلیل‌گران بر همین اساس می‌گویند دلیلی ندارد قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ با افزایش نرخ بهره کاهش یابد.
نوسان نزدیک قیمت بیت کوین و اتریوم
قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۳۰ دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند، احتمال اینکه قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ در فاصله ۱۸۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار نوسان کند، حدود ۵۰ درصد است و یک شانس ۳۰ درصدی نیز وجود دارد که قیمت طلا از مرز ۲ هزار دلار عبور کند. فدرال رزرو در آخرین نشست خود اشاره کرد که قصد دارد تا ماه مارچ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) خرید دارایی را به اتمام برساند و بعد از آن نرخ بهره را سه بار در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد. تحلیل‌گرانی که نسبت به آینده قیمتی طلا خوش‌بینند می‌گویند حتی با در نظر گرفتن سیاست‌های انقباضی فدرال نیز قیمت طلا می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. آن‌ها می‌گویند در چرخه انقباضی قبلی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، فدرال رزرو ۹ بار نرخ بهره را افزایش داد، اما قیمت طلا ۳۵ درصد بالا رفت، بعلاوه در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ فدرال رزرو نرخ بهره را ۱۷ بار بالا برد، اما قیمت طلا در این فاصله ۷۰ درصد رشد کرد. به اعتقاد آن‌ها افزایش نرخ بهره یک فرایند ایزوله شده نیست، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد و بر متغیر‌های دیگر تاثیر می‌گذارد و بر همین اساس نمی‌توان به راحتی در مورد رابطه منفی بین افزایش نرخ بهره و قیمت طلا اظهار نظر کرد.
 

قیمت بیت کوین و اتریوم به طور محدود افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی ۴۷ هزار و ۲۳۴ دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود (تغییرات قمیتی ۲۴ ساعته در این ساعت محدود بود)، سرمایه بازار بیت کوین به ۸۹۳ میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲.۱ درصد اختلاف داشتند.

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود و قیمت این ارز دیجیتال به ۳ هزار و ۷۴۳ دلار رسیده بود.  سرمایه بازار اتریوم ۴۴۵ میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۱ درصد گزارش می‌شد. در نتیجه مشاهده می‌شود، شدت نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته به هم نزدیک بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: