کد خبر: ۳۶۸۳۰۶
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
0
وزیر صمت گفت: در ۴ ماه گذشته تورم تولیدکننده ۲۶ درصد و تورم مصرف‌کنندگان نیز ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
کاهش ۲۶ درصدی تورم تولیدکننده در ۴ ماه گذشته
رضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس درخصوص تنظیم بازار، گفت: در تنظیم بازار تقسیم کاری در وزارتخانه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال تنظیم بازار مواد غذایی مثل مرغ و تخم مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و تنظیم بازار برخی کالا‌ها مثل بازار فولاد و سیمان بر عهده وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه در بازار فولاد وضعیت بسیار پایدار و خوبی را داریم اظهار داشت: به طوری که طی این چند ماه میلگرد از قیمت بالای ۱۸ هزار تومان به کمتر از ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

وزیر صمت بیان کرد: در بازار سیمان نیز شاهد ثبات هستیم و در حال حاضر بالغ بر ۲۵ هزار تومان هر پاکت سیمان به فروش می‌رسد.

فاطمی امین تأکید کرد: خوشبختانه در بازار کالا‌های پایه که مواد اولیه واحد‌های صنعتی هستند با کاهش قیمت و ثبات بازار مواجه هستیم.

وی در ادامه گفت: تورم کالایی که تولیدکننده مصرف می‌کند در ۴ ماه گذشته ۲۶ درصد کاهش دارد و تورم مصرف‌کنندگان نیز ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکه در زمینه کالا‌های واسطه‌ای و نهایی نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم افزود: مهمترین کاری که از چند ماه پیش آغاز شده شفافیت جریان کالاست. در حال حاضر در ۱۹ قلم کالا تمام خرید و فروش‌ها از ابتدا تا انتها شفاف بوده و همین مسئله باعث کاهش قیمت شده است.

فاطمی امین بیان کرد: متاسفانه شاهد تحمیل ناهماهنگی‌ها و هزینه‌های زیاد در نظام توزیع به مصرف‌کننده بودیم به طوری که کالا‌ها با قیمت بیش از میزان هدف‌گذاری شده به مصرف کننده می‌رسد.

وی در ادامه گفت: طرحی را با عنوان درج قیمت تولیدکننده برای ۱۵قلم کالا به صورت آزمایشی آغاز کرده‌ایم که برای کالا‌هایی شامل نوشیدنی‌ها، دستمال کاغذی، پوشاک، قطعات یدکی خودرو و ... در حال اجراست و انتظار داریم با این طرح شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: