باتری متفاوت این خودرو ۵۰ درصد حجم کمتری دارد و ۳۰ درصد سبکتر از EQS (خودروی الکتریکی پرچم دار فعلی این برند) است. مرسدس گفت که مصرف انرژی این باتری کمتر از ۱۰ کیلووات در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. دادههای موجود در وب سایت تسلا نیز نشان میدهد که مدل S ۶۰ تسلا در حال حاضر ۱۸.۱ کیلووات ساعت در همان فاصله مصرف میکند.
این خودرو همچنین دارای یک سیستم مدیریت حرارتی است که به کاهش اتلاف انرژی کمک میکند. ترکیبی از کرکرههای هوا، دریچههای خنک کننده و پمپهای آب، تضمین میکنند که پیشرانه الکتریکی دمای ایده آل را دارد. باتوجه به اینکه کاهش مصرف انرژی در خودروهای الکتریکی مهم است، مهندسان طراحی بلندگوها را تغییر و آنها را نزدیک سرنشینان قرار دادند؛ به این شکل مسافتی که صدا طی میکند کاهش مییابد.
این خودرو به صورت آنلاین رونمایی شد و قرار بود در نمایشگاه CES لاس وگاس شرکت کند، اما مرسدس بنز هفته گذشته باتوجه به گسترش جهانی سویه امیکرون ویروس کرونا از نمایشگاه خارج شد. این خودروساز همچنین نمونه اولیه را اواسط امسال آزمایش خواهد کرد.
گفتنی است که مرسدس قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در صورت امکان فقط خودروهای تمام برقی تولید کند و متعهد شده که از موقعیت خود به عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان با یک برنامه هزینه ۴۵ میلیارد دلاری دفاع کند.