April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۴۳۰
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
0
سخنگوی پنتاگون گفت این وزارتخانه از ماه دسامبر برای احتمال افزایش حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه آماده بوده است.
افزایش حملات به پایگاه‌های آمریکا و ترس از ایران
ملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه افزایش یافته است.

منابع عراقی، شامگاه (چهارشنبه)، خبر دادند که پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق (غرب) هدف حمله قرار گرفته است. براساس گزارش‌ها عین الاسد با دوازده راکت ۱۰۷ میلیمتری هدف حمله قرار گرفته است.

گفته می‌شود نیرو‌های آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد به حالت آماده باش در آمده‌اند.

در همین حال ائتلاف آمریکایی نیز در بیانیه‌ای ضمن تأیید این حمله، مدعی شد که پنج راکت به سمت پایگاه عین الاسد شلیک شده است.

ائتلاف بدون ارائه جزئیات بیشتر همچنین ادعا کرد که راکت‌ها به اطراف پایگاه عین الاسد برخورد کرده‌اند.

عین الاسد روز گذشته نیز هدف حمله قرار گرفت. این پایگاه صبح روز گذشته با دو پهپاد انتحاری هدف حمله قرار گرفته بود.

حمله امروز به عین‌الاسد در حالی انجام می‌شود که منابع محلی سوریه صبح امروز از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر دادند؛ پایگاهی که عصر روز گذشته نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.

در همین حال منابع عراقی اعلام کرده اند که امروز دو کاروان لجستیکی نیرو‌های امریکایی مورد حمله قرار گرفته اند.

این حملات همزمان با سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی و همراهانش توسط آمریکا رخ داده است.

واکنش آمریکا به حملات و اتهام به ایران
در همین حال امروز «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره تشدید حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه اظهارنظر کرد.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد این وزارتخانه از ماه دسامبر برای احتمال افزایش حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه آماده بوده است.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به حملات راکتی به پایگاه این ائتلاف در شرق سوریه واکنش نشان داد.

«جان برنان» فرمانده این ائتلاف آمریکایی در بیانیه‌ای گروه‌هایی را که به ادعای او «عوامل شرور تحت حمایت ایران» خوانده شده، به اجرای این حمله راکتی در سوریه متهم کرده است. او همچنین حمله را «کور و غیر دقیق» توصیف کرده است.

این مقام ائتلاف در ادامه ادعاهایش نوشت: «ائتلاف حق دفاع از خود و نیرو‌های شرکای خود در برابر هرگونه تهدید را محفوظ دانسته و به استفاده از تمام قدرت خود برای محافظت از این نیرو‌ها ادامه می‌دهد».

فرمانده این ائتلاف افزود: «ائتلاف ما همچنان شاهد تهدیداتی علیه نیروهایمان از سوی عراق و سوریه از طرف گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران است. این حملات موجب انحرافی خطرناک از مأموریت مشترک ائتلاف ما برای مشاوره، کمک و توانمند ساختن نیرو‌های شریک ما در حفظ شکست داعش است».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: