April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۴۴۶
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
0
بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان از کاهش قیمت‌های ماه فوریه در همه محصولات نفت خام که به خریداران آسیایی فرستاده می‌شود، خبر داد.
قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی کاهش یافت؟
عربستان سعودی با کاهش قیمت نفت برای خریداران آسیایی پیامی با این مضمون که ذخایر اضافی اوپک و شرکایش می‌توانند بازار را دربحبوحه گسترش بار دیگر همه گیری ویروس کرونا آرام نگه دارند مخابره کرد.

بلومبرگ گزارش داد؛ شرکت نفتی «آرامکو» عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، از کاهش قیمت‌های ماه فوریه برای تمامی محصولات نفت خام که به کشور‌های آسیایی فرستاده خواهد شد خبر داد.

بازار آسیا مهم‌ترین بازار برای عربستان می‌باشد. بیش از ۶۰ درصد نفت خام عربستان به بازار‌های آسیایی از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی و هند به عنوان بزرگترین خریدارانش صادر می‌شود.

عربستان کاهش قیمت نفت خام سبک خود را از ۱.۱۰ دلار در ماه ژانویه به ۲.۲۰ دلار در هر بشکه برای ماه فوریه می‌رساند.

با این وجود، چنین تصمیمی از پیش بینی‌ها در این زمینه کمتر بود. تاجران آسیایی هفته گذشته در نظرسنجی که از سوی بلومبرگ انجام شده بود پیش بینی کرده بودند کاهش قیمت برای هر بشکه نفت خام تا ۱.۲۵ دلار باشد.

گروه اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه تصمیم گرفتند حتی اگر حتی عرضه نفت در بازار برای ماه فوریه بیش از نیاز باشد نیز تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

نفت خام برنت در پی افزایش نگرانی‌ها از گسترش ویروس «اومیکرون» که ممکن است بار دیگر به قرنطینه‌های سراسری، تعطیلی و محدودیت‌های مسافرتی منجر شود بالای ۸۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

در حالی که نگرانی‌های بیشتر از سوی تاجران تاکنون دیده نشده، اوپک پلاس محتاط می‌ماند و برای خود گزینه‌ای برای متوقف کردن افزایش تولید در صورت افت تقاضا باقی می‌گذارد.

سال گذشته قیمت نفت خام در حالی که تقاضا‌ها در پی بهبود وضعیت همه گیری ویروس کرونا افزایش یافت بیش از ۵۰ درصد رشد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: