کد خبر: ۳۶۸۵۰۳
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
0
وزیر کشور با بیان اینکه خسارات وارده بر اثر سیل به کشاورزان به مقدار توان دولت جبران خواهد شد، گفت: تنخواه مالی در اختیار استانداران شهر‌های سیل زده قرار خواهد گرفت.
تنخواه مالی در اختیار استانداران شهرهای سیل زده قرار خواهد گرفت
احمد وحیدی وزیر کشور ضمن تشکر وقدردانی از مسؤولین و متولیان امر ستاد بحران در شهرستان‌های جنوبی اظهار کرد: در سیل و بحران ها، روحیه سخت دارد که همان مشکل و مصیبتی است که بر مردم وارد می‌شود و یک طرف دیگر نیز زیبایی همراه با همبستگی وجود دارد که خود را فدای آسایش مردم کنند و تلاش را دوچندان که غم مردم را برطرف بکنند.

وی افزود: این یکپارچگی و همبستگی که بین مردم، و مردم ومسؤولین به وجود می‌آید جهت مثبت کار است که کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وزیر کشور بیان داشت: در مرحله اول که فروکشی آب است از معابر و مسیر‌ها بوده و قسمت بعدی کار که بازتوانی عزیزانی که در این حادثه دچار مشکل شده اند چه بحث زیرساخت‌ها و چه بحث اشخاص است.

وحیدی اظهار کرد: خسارات وارده بر اثر سیل به کشاورزان زحمتکش به هر مقدار که دولت در توان داشته باشد جبران خواهد شد و مسئله دوم چاه‌های کشاورزان که پر شده است مجوز لایروبی داده شود و اگر امکان لایروبی نیست نزدیک همان چاه، چاه دیگر حفر شود.

وی ادامه داد: در کشت جدید کشاورزان باید در کنار آنان باشیم و این کشاورزان کشت خود را به خوبی انجام دهند.

وزیر کشور به بحث دام‌های تلف شده در این سیل اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد می‌خواهیم دراین امر کمک کنند که د بحث جهیزیه نیز ستاد اجرای پذیرفته است که این خود یک گام مهمی است.

وی گفت: بنیاد مسکن هم فعال می‌شود و خانه‌های آسیب دیده را ارزیابی کنند و خسارات وارده جبران شود.

وزیر کشور شفاهی از محبی معاونت استانداری فارس خواست تا همه شهرداری ها، دهیاری ها، بسیج شوند و از تمامی امکانات و وسایل در سطح استان استفاده شود.

وحیدی افزود: اگر کمبود امکانات برای شهرداری‌ها در سطح استان است از پتانسیل سایر استان‌ها به کارگیری شود.

وی گفت: در مورد سدبند‌ها که بخشی به عهده وزارت جهاد سازندگی، منابع طبیعی و... در بازه زمانبندی انجام شود و وضعیت مهمی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری روان آب‌ها با پمپ آب‌ها اگر کم است تا هر چه سریعتر تامین کنیم این مهم واجب است و لایروبی‌ها انجام شود و خانه‌هایی که در مسیله‌ها است باید فکری شود

وی به بحث شیوع بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی کمک گرفته شود و باید به بحث بهداشت توجه جدی داشت و باید مراقبت بود.

وحیدی با اشاره به لزوم تامین اعتبار جهت پیشبرد سریع کار‌ها تصریح کرد: تنخواه در اختیار استانداران شهر‌های سیل زده قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: