کد خبر: ۳۶۸۶۸۶
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
0

 

این روزها شرکت‌های موبایل‌سازی مدل‌های متعددی را با امکانات و قیمت‌های مختلف راهی بازار موبایل می‌کنند. شاید همین موضوع خریداران را سردرگم کند که واقعاٌ طبق سلیقه خود و انتظاری که از یک دستگاه موبایل دارند چه مدلی برای آنها مناسب‌ترست و چه مدلی را نباید خریداری کنند.

اگر قصد خرید گوشی موبایل داشته باشید سوالاتی از این قبیل که چه گوشیهایی نخریم و یا چه گوشیهایی ارزش خرید ندارند قطعاً به ذهن شما خطور کرده است. 19کالا به عنوان یه مرجع موبایل معتبر در ادامه به شما خواهد گفت که چه گوشیهایی را نباید خرید؟

برای مشاهده قیمت انواع گوشی های موجود در بازار می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.19kala.com/allmobile

این روزها گوشی‌های پرچمدار همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا پیش می‌روند و می‌توان گفت که تمام امکانات را در حد کمال دارند پس جای هیچ حرفی باقی نمی‌ماند. اگر بحث ارزش خرید باشد می‌توان گفت که برخی از همین گوشی‌های پرچمدار حتی ارزش خرید بیشتری دارند.

جدا از پرچمداران، شرکت‌ها کلاس جدیدی را به نام فلگشیپ‌کیلر معرفی کرده‌اند که اکثر امکانات پرچمداران را با خود یدک می‌کشند و اگر قیمت گوشی برایتان مهم باشد عاقلانه‌ترست که یک گوشی فلگشیپ کیلر بخرید تا یک گوشی پرچمدار، اما در مورد گوشی های میانرده و یا پرچمدار موضوع کمی فرق می‌کند که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

گوشی هایی که ارزش خرید ندارند

این روزها شاهد میانرده‌های بسیار خوبی در بازار هستیم که از چندین نظر بسیار عالی بوده و فروش بسیار خوبی هم دارند، اما این واقعیت را هیچ‌گاه نباید فراموش کرد که حتی بهترین میانرده‌های بازار هم همه‌ی قابلیت‌ها را در حد کمال ندارند. در اصل این سیاست شرکت‌های سازنده است که از این طریق هم به محصولات خود تنوع دهند و هم اینکه طیف وسیعی از مخاطبان با سلایق مختلف را جذب کنند. در رابطه با میانرده‌ها، برای پاسخ به این سوال که چه گوشیهایی را نخریم، کاربران را به چند دسته تقسیم می‌کنیم:

  • گیمرها

روز‌به‌روز شاهد ارائه بازی‌های جدید موبایلی هستیم که از نظر گرافیکی پیشرفت می‌کنند و جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبان دارند، اما واقعیت این است که نباید از هر گوشی توقع اجرای یک بازی سنگین گرافیکی را داشت، حال اگر گیمر هستیم چه گوشی هایی را نخریم؟

گیمرها نباید سراغ گوشی‌های پایین‌رده بروند. پیشنهاد ما به افرادی که دوست دارند انواع بازی‌های گرافیکی را با گوشی خود اجرا کنند، اینست که بودجه بیشتری را به خرید بهترین گوشی اختصاص دهند و گوشی‌هایی را تهیه کنند که تراشه قوی‌تری دارند. شاید گوشی‌های معمولی‌تر در ابتدا بتوانند بازی را اجرا کنند؛ اما به مرور زمان به تراشه‌ی پردازنده‌یشان فشار زیادی وارد می‌شود و طول عمر گوشی کاهش می‌یابد. فلگشیپ کیلرها و پرچمداران برای گیمرها مناسب‌ترند و این دسته افراد نباید سراغ گوشی‌های پایین‌رده بروند. گوشی‌هایی مثل ردمی 10 یا گلکسی a02 یا a02s قطعاً برای بازی مناسب نیست و این دسته افراد نباید این کلاس گوشی ها را خریداری کنند.

 

  • دانشآموزان

این روزها بحث کلاس‌های آنلاین داغ هست و هر دانش‌آموزی نیاز به یک دستگاه موبایل دارد تا بتواند فعالیت‌های مرتبط با مدرسه را به صورت آنلاین انجام دهد. شاید این سوال برای والدین پیش آید که برای فرزندشان چه گوشی‌هایی را نباید بخرند و چه گوشی‌هایی برای آنها کاربردی‌ترست؟

 

 

در واقع برخی از گوشی‌های ارزان‌قیمت هم می‌توانند برنامه‌هایی مثل شاد یا اسکای‌روم را به خوبی اجرا کنند، پس نیازی نیست که حتماً به سراغ گوشی‌های گران‌قیمت بازار بروند، اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشند این است که نباید گوشی بخرند که نمایشگر کوچکی داشته باشد. به طور کلی برای دانش‌آموزان همواره باید مدل‌هایی را مد نظر قرار داد که طول عمر باتری و نمایشگر ایده‌آلی داشته باشند.

 

  • سالمندان

این روزها گوشی موبایل به یک ابزار ضروری زندگی مدرن تبدیل شده است. همه ما از جوانان گرفته تا افراد مسن به یک گوشی کاربردی نیاز داریم تا بتوانیم با محیط و افراد ارتباط برقرار کرده و یا برخی از کارهای خودمان را انجام دهیم. افراد جوان‌تر می‌توانند از همه‌ی گوشی‌ها استفاده کنند؛ اما شاید بخواهید برای پدر مادر و یا پدربزرگ و مادر بزرگ خود یک گوشی مناسب را انتخاب کنید، بنابراین این سوال مطرح می‌شود که سالمندان چه گوشی‌هایی را نباید بخرند و چه مدلی برای آنها ایده‌آل است؟

 

 

صفحه نمایش‌های بزرگ برای سالمندان مناسب‌ترند، فونت خوانا نیز از جمله مواردیست که می‌بایست به آن توجه کنید؛ اما قطعاً فونت‌ها در گوشی قابل‌تنظیم هستند. پس افراد سالمند ترجیحاً نباید گوشی‌هایی بخرند که نمایشگرهای کوچکی دارند. از طرفی هم نباید گوشی زیاد بزرگی را خریداری کنند، چون اصولاً این نوع گوشی‌ها زیاد ارگونومی نیستند، درنتیجه می‌بایست گوشی را انتخاب کنید که از نسبت نمایشگر به بدنه خوبی برخوردار باشد.

دومین نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه کرد، اینست که سالمندان به بسیاری از قابلیت‌ها نیاز ندارند، پس سعی کنید گوشی را برایشان بخرید که رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. همچنین عمر باتری هم از جمله دیگر مواردیست که باید همواره مد نظر داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی 19 کالا به عنوان یکی از مراجع معتبر در سطح کشور سعی کرده است تا پاسخی جامع به سوال کدام گوشی ها را نخرید و یا گوشی هایی که ارزش خرید ندارند بدهد، از همین رو به نکاتی اشاره کرد که قطعاً در انتخاب گوشی مؤثر خواهد بود. امیداوریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: